Volgens de BeCommerce Market Monitor kochten de Belgen in 2015 voor 8,2 miljard euro online. In het vierde kwartaal van vorig jaar lagen de onlinebestedingen 8% hoger dan in het derde kwartaal. Een aantal categorieën zoals speelgoed, maar ook consumer electronics, media & entertainment en health & beauty, scoorden dat kwartaal uitzonderlijk goed. De BeCommerce Market Monitor is een onderzoek dat door GfK voor BeCommerce wordt uitgevoerd met de steun van PostNL, Google en Worldline.
Drie kwart van de Belgische bevolking van 15 jaar of ouder winkelde het vierde kwartaal van 2015 online. Er werd 2,17 miljard euro online gespendeerd. In totaal stonden er 22,35 miljoen onlineaankopen op de teller. Daarbij gaf de consument gemiddeld 97 euro uit per onlineaankoop. “Deze cijfers tonen aan dat België op het vlak van e-commerce een gigantische inhaalbeweging achter de rug heeft," zegt Patricia Ceysens, voorzitster van BeCommerce. "We bevinden ons intussen in de betere Europese middenmoot. De Belgische e-commerce kent een sterke groei die jaar na jaar aanhoudt, en die naar verwachting ook verder zal blijven aanhouden." De vooropgestelde grens van zeven miljard euro online bestedingen in 2015 werd ruim overschreden.
Zowat 15% van alle uitgaven van het vierde kwartaal voor producten en diensten werd online gespendeerd. Opvallend is wel dat e-commerce verantwoordelijk is voor maar 8% van de totale uitgaven als het gaat om de aankoop van een product, terwijl de meerderheid van de diensten (60%) op het internet gekocht worden.
In de BeCommerce Market Monitor wordt de totale Belgische consumentenmarkt in kaart gebracht. Het rapport is gebaseerd op een unieke combinatie van verschillende databronnen: continue consumenten-datatracking, aangevuld met continue retail-panels en additioneel consumentenonderzoek onder 4000 consumenten per kwartaal. Alle b-to-c-aankopen van producten en diensten worden meegenomen in de monitor. De cijfers zijn inclusief btw.
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]
Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Customer Engagement Strategist - Christelijke Mutualiteit
Bedrijfsomschrijving Werken bij CM, is werken met goesting. Want bij CM heb je […]