Onlyhumans geeft iedereen GOESTING in Flanders voor Toerisme Vlaanderen

Crea / News

Dat Vlaanderen dé plek is voor wie van lekker eten en drinken houdt, dat weet elke Vlaming. Maar hoe overtuig je internationale travelfoodies om naar onze regio te trekken? Onlyhumans ontwikkelde voor Toerisme Vlaanderen een always-on social strategie die buitenlandse toeristen doet watertanden. Als koepelconcept koos het agency voor 'goesting': een typisch Vlaams woord, rijk aan betekenis en kleur. Want in Vlaanderen houden we niet alleen van lekker eten en drinken; we doen ook gewoon graag “ons goesting”.

Hier zijn we met de mosselen

Op het Instagramaccount @GOESTINGinFlanders vind je consistente en herkenbare content. Onlyhumans geeft zo elke buitenlandse toerist met culinaire interesses GOESTING in een trip naar Vlaanderen. De hoofdrolspelers in die content? Typische producten en gerechten, gastronomische adresjes van bekende GOESTING-ambassadeurs en culinaire belevingen in Vlaanderen. In het format GOESTING Pairings vind je de beste combinaties van gerechten met Vlaamse bieren, in Flavour Facts kom je dan weer alles te weten over onder andere mosselen, witloof en garnaalkroketten.

Maar daar houdt het niet op voor Onlyhumans en Toerisme Vlaanderen. “Met onze formats hebben we een mooie basis gelegd om GOESTING de komende jaren verder uit te bouwen”, zegt Sven Van Herck, contentstrateeg bij Onlyhumans. Collega Anneleen De Geyter vult aan: “Op dit moment werken we aan extra content en campagnes om onze boodschap kracht bij te zetten. De eerste shoots zijn al achter de rug en ik kan al verklappen: er zitten smakelijke passages tussen. Nog eventjes geduld!”

Credits

Agency: Onlyhumans (62 MILES)
Brand: Toerisme Vlaanderen
Client: Annelies Leysen, Hanne Pluim
Strategic direction: Pieterjan Van Wyngene Contentstrateeg: Sven Van Herck en Anneleen De Geyter Creative direction: Alessandro Segatta

Content creation: Harm De Gruyter, Brent Dielen, Nena Leunis, Andras Vleminckx, Winnie Van Leekwijk, Davy Van Lijsebeth, Lies Xhonneux

Account team: Dennis Nicholls & Manou Oppalfens