Het eerste seizoen van Transmission won goud op de Belgian Podcast Awards (BPA) in de categorie Science & Tech. Het Antwerpse bureau Onlyhumans maakte deze internationale podcast voor het Instituut voor Tropische Geneeskunde in Antwerpen (ITG), samen met productiehuis Sonhouse.
Abstracte topics, menselijke insteek
Seizoen 1 van Transmission zoomt in op infectieziektes en hoe het ITG uitbraken onder controle helpt te krijgen. Met hulp van wetenschapsauteur Toon Verlinden en vertelstem Lara Chedraoui zette Onlyhumans deze complexe, abstracte vraagstukken om in boeiende, menselijke content: ontroerende anekdotes, spannende reisverhalen en persoonlijke reflecties. Die aanpak loont, zo bleek tijdens de uitreiking van de BPA in het Afrikamuseum in Tervuren. Transmission won er goud, en was daar mee in het goede gezelschap van onder meer Björn in the USA (categorie History) en De Kroongetuigen (True Crime).
Langetermijndenken vraagt lef
Pieterjan Van Wyngene, strategic director bij Onlyhumans, is vol lof over de samenwerking met het ITG en de keuzes die het instituut maakte: “We geloven in de kracht van langetermijnmarketing en zijn het ITG dan ook dankbaar dat ze ons vertrouwen in die aanpak. Het vraagt moed om te investeren in een podcast. In een sector waarin alles snel moet gaan en klanten vaak meteen resultaat verwachten, waarderen we de visie en het geduld die nodig zijn om een andere, minder evidente weg in te slaan.”
Seizoen 2 net gelanceerd
De eerste aflevering van seizoen twee van Transmission is net gelanceerd op Spotify, Apple Music, SoundCloud, Deezer, Google Podcasts, Amazon Music en YouTube. Dit nieuwe seizoen gaat over gezondheidssystemen. Wat zet die systemen onder druk? Heeft iedereen er toegang toe? Bieden ze voldoende kwaliteit? En hoe bereiden we ons voor op komende crisissen, zonder te weten uit welke hoek die zullen komen?
Luister naar Transmission via je favoriete podcast-app of via de ITG-website.
Credits:
Agency: Onlyhumans (62MILES)
Brand: Instituut voor Tropische Geneeskunde
Client: Cleo Maerivoet, Ildikó Bokros, Anton Baert
Strategic direction: Pieterjan Van Wyngene
Creative direction: Alessandro Segatta
Content creation: Toon Verlinden (freelance), Lies Xhonneux
Sound production: Sonhouse
Narrator: Lara Chedraoui
Account team: Wouter Vandenbogaerde, Britt Van Thillo
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]
Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Customer Engagement Strategist - Christelijke Mutualiteit
Bedrijfsomschrijving Werken bij CM, is werken met goesting. Want bij CM heb je […]
Account Manager - RMB
Wij zijn op zoek naar een Account Manager Wij zoeken een Account Manager […]