Colruyt Group gaf Onlyhumans dit jaar de opdracht om de Xtra-app in de markt te zetten. Dat deed het bureau met een creatieve contentstrategie rond het koepelconcept ‘Fans van ‘t makkelijke leven’. De contentcampagne, die nog steeds loopt, verhoogt awareness rond de app en overtuigt klanten om de features te gebruiken voor, tijdens en na hun winkelbezoek.
De Xtra-app geeft toegang tot de voordelen en services van de ruim 600 winkels, webshops, afhaalpunten en tankstations van Colruyt Group. Daarnaast bevat de app features (digitale boodschappenlijstjes, filteren op voedingsvoorkeuren, mobiel betalen, ...) die het leven makkelijker, eenvoudiger en budgetvriendelijker maken, maar die nog niet bekend zijn bij het grote publiek. Daarom ontwikkelde Onlyhumans een contentstrategie die vertrekt vanuit het inzicht dat we als consument doorheen de week altijd nét iets te weinig tijd of budget hebben voor de dingen die er echt toe doen. Of dat nu rustig ontbijten is met het gezin of jezelf eens trakteren op een avondje wellness. Voor die dagelijkse struggle is de Xtra-content – net als de app zelf – een handige assistent.
De tips, adviezen, hacks en inspiratie ondersteunen consumenten bij de uitdagingen van elke dag: van boodschappenlijstjes maken tot rekening houden met de lactose-intolerantie van hun kind. Op die manier is de Xtra-content een meerwaarde voor iedereen die naast al dat shoppen, koken en regelen ook graag eens geniet. Kortom: voor iedereen die fan is van ’t makkelijke leven.
‘fans van ’t makkelijke leven’
De creatieve koepel ‘fans van ’t makkelijke leven’ biedt plaats aan een veelzijdige mix van video’s, infographics, polls en long-form content. Met herkenbare personages die elk hun eigen redenen hebben om fan te zijn van de app, maakt Onlyhumans ook anderen fan van Xtra. Maar ook met bredere content, los van de app, staat Xtra klaar om de doelgroep in haar ‘shopping journey’ te helpen met budgetbeheer, efficiëntie, duurzaamheid, voedselvoorkeuren en intoleranties. Onlyhumans koos voor een evenwicht tussen lichtere, snackable formats op social media en diepgravende content zoals interviews met experts.
Ook in 2024 kiezen Xtra en Colruyt Group voor Onlyhumans. En dat wordt een belangrijk jaar, met nog meer app-features die worden uitgerold en de aandacht moeten krijgen die ze verdienen.
Credits
Agency: Onlyhumans (62MILES)
Brand: Xtra (Colruyt Group)
Client: Fleur Dam, Christel Vereecken
Strategic direction: Pieterjan Van Wyngene
Creative direction: Alessandro Segatta
Content creation: Harm De Gruyter, Aurélie Hombroukx, Joachim Kamoen, Eline Stevens, Davy Van Lijsebeth.
Promotion: Yoni Briat, Tine Tas
Account team: Glenn Destoop, Britt Van Thillo, Wouter Vandenbogaerde
Sales Accountmanager - VRT
Wil jij samen een maatschappelijk verschil maken in media? Werk je graag met […]
Marketing & Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Community & Project Manager (m/f/d) - Hopscotch Season
Are you looking for dynamism and creativity? Do you have a passion […]