Ontdek het nieuwe Best Personal Care Brand 2023: Nivea.

Best Brands / News / Research

Waarschijnlijk heb je minstens één Nivea-product in huis. Nivea is immers een vaste waarde in vele Belgische huishoudens. Ze winnen ook dit jaar.in de categorie Best Beauty Brand, door ervoor te zorgen dat ze de planeet en haar consumenten tegemoetkomen in hun behoeften aan duurzaamheid, transparantie en educatie.   

Kennis delen

Naast een reeks nieuwe producten die in 2022 werden gelanceerd, heeft Nivea alle informatie over pigmentvlekken en de oorzaken ervan gebundeld op een nieuw platform. Het online platform draagt de naam Nivea Anti-Spot Masterclass. Het is een website waar huidexperts van Nivea samen met ervaringsdeskundigen alle soorten pigmentvlekken aanpakken, zoals zonnevlekken, ouderdomsvlekken, vlekken na acne, zwangerschapsvlekken en donkere kringen onder de ogen. Op het online platform ontdek je hoe pigmentvlekken op de huid ontstaan, hoe je bestaande vlekken lichter kunt maken en hoe je nieuwe pigmentvlekken kunt voorkomen.

Focus op duurzaamheid

Nivea richt zich al lange tijd sterk op het creëren van productlijnen met zorg voor onze planeet. Op hun website legt Nivea uit dat duurzamer worden als toonaangevend huidverzorgingsmerk essentieel is om een positieve impact op het milieu te hebben. We moeten ons meer bewust worden van het belang van het behoud van onze mooie planeet. Daarbij zullen we hard moeten werken om de verwoestende effecten tegen te gaan die de klimaatverandering heeft gehad en zal blijven hebben op de wereld waarin we leven. Nivea heeft een lange weg afgelegd om ervoor te zorgen dat ze de meest duurzame inkoop, recycleerbare verpakkingen en meer hebben. Geen wonder dat ze zo geliefd zijn bij de Belgische consument. 

Schoonheidstrends in 2023

Natuurlijk, holistisch, speels: dat lijken de schoonheidstrends voor dit jaar te zijn.
Onder de belangrijkste trends, vormen natuurlijkheid en duurzaamheid de basis van de schoonheidsroutine van mensen. Twee trends die worden gevoed door een toegenomen behoefte om zichzelf en de planeet te respecteren. Deze behoefte is de afgelopen 12 maanden aanzienlijk toegenomen en gaat gepaard met een zoektocht naar holistische schoonheid, waarbij doeltreffendheid en welzijn worden gekoppeld aan het begrip verzorging. Wij zijn benieuwd hoe beautymerken zoals Nivea op deze behoeften van consumenten zullen inspelen.