Onverantwoord snel surfen met Mobile Vikings en At-thetable

Na de lancering van haar thuisinternet gaat Mobile Vikings nog een stap verder in 2023. Met de uitrol van 5G on-the-go en "fiber at home" biedt het merk internet dat qua snelheid gelijke tred houdt met dat van de grote spelers, maar wel aan een zeer betaalbare prijs. "Vandaag lijkt het nog steeds alsof het beste internet enkel beschikbaar is als er een stevig prijskaartje aan vasthangt," zegt Jorian Vanvossel, strategisch directeur bij At-thetable. "Het is kiezen tussen veel betalen voor kwaliteit of weinig betalen voor een basisservice en dito data. Nochtans is connectiviteit vandaag een fundamenteel onderdeel van ons leven, en dus iets is waarover we geen compromissen zouden mogen sluiten." Een gedachte die Maarten Raes, lead sales en marcom bij Mobile Vikings, alleen maar kan delen: "Als Mobile Vikings zijn we het onszelf verplicht om de markt op te gaan met producten en diensten die grenzen verleggen - hetzij qua technologie, hetzij op het vlak van de prijs. Met het aanbod dat we via deze campagne lanceren, breken we het bestaande compromis en doen we beide: internet met de beste specificaties en dat aan een redelijke prijs." Om die boodschap kracht bij te zetten, creëerde At-thetable een fictieve wereld waarin 5G en "Fiber thuis"-internet van Mobile Vikings verboden is. "Want geef toe: surfen en streamen met het snelste internet en daarvoor weinig betalen: het voelt wat illegaal aan. En met zo’n onverantwoord product in uw handen, komt het er vooral op neer dat ze u niet pakken," klinkt het bij Sven Van Hooydonck, artdirector bij at-thetable.
Dat alles resulteert is een geïntegreerde campagne die de typisch attitude en toon van Mobile Vikings uitademt. Zo komt de kijker via een reeks filmische spots terecht in een dystopische wereld waar speciale eenheden Mobile Vikings-klanten opsporen, om het snelsurfen op een drastische manier uit de huizen en van de straten te houden. En ook in een reeks radiospots horen we hoe diezelfde klanten telkens op autoritaire manieren worden aangepakt om hun onverantwoord surfgedrag te onderdrukken.
Credits:
Client: Mobile Vikings
Contact: Maarten Raes, Valerie Deckers, Laurens Selathuri
Agency: at-thetable
CD: Sebastien Van Reet
Creation: Sven van Hooydonck & Joeri Van Den Broeck
Account: Julie Standaert & Pauline Tembuyser
Strategy: Jorian Vanvossel
TV Production company: Landvogel
Director: Willem Volker
DOP: Frederik Van Zandycke
Producers: Sharon Lavaert, Sarah Rastelli & Yannick Verdonck
Editor: Glenn Renard
Sound design: Gregory Caron
Radio Production:
Sonhouse
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]
Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Customer Engagement Strategist - Christelijke Mutualiteit
Bedrijfsomschrijving Werken bij CM, is werken met goesting. Want bij CM heb je […]