Onze blikvangers van het BAM Congres 2025

Beste lezers van PUB, jullie weten het al enkele maanden: BAM en PUB zijn partners geworden. We delen heel wat gemeenschappelijke waarden – niet exclusief – en willen samen vooruit, het marktveld versterken, ons marktveld!
Fleur Parnet, CEO van BAM, opende het Congres 2025 met een opvallend krachtige boodschap: “2026 wordt het jaar van moed om stappen te zetten in een onstabiele wereld. Wij zijn een onafhankelijke marketingorganisatie en we hebben de moed om onze stem te laten horen en de dingen anders aan te pakken. We verdedigen ons vak van marketeer, niet alleen met woorden, maar ook met daden…”
Bij PUB delen we die visie volledig en passen we die toe in alle disciplines van de sector. Met de lancering van onze internationale conferentie Orbit by PUB in 2018 hebben we het belang van duurzaamheid voor de marketing- en communicatiewereld duidelijk onderstreept. En zelfs wanneer sommigen op politiek niveau een stap terug zetten— instinctief meeliftend met de grote internationale “ontmantelaars” van onze planeet—blijven wij pleiten voor de generatie van morgen, de generatie aan wie we de komende jaren de teugels zullen overdragen.
De verschillende sprekers op het Orbit by PUB-podium brachten tijdens dit Congres dan ook dezelfde boodschap. Alexandre Helson, co-CEO van Maison Dandoy, riep op om “te vertragen om de toekomst beter te kunnen doorkruisen.” Elisa Le Breton Morlet, international market intelligence manager bij Havas Commerce Paris, benadrukte in haar analyse van de tweedehandsmarkt het belang “van een strategischer en meer deugdzame merkbenadering.” En Olivier François, associate marketing director North Europe bij Too Good To Go (met 3,4 miljoen gebruikers in België), herinnerde eraan dat “onze grootste concurrent de vuilnisbak is!”
Om de waardevolle inzichten van de sprekers van het Congres 2025 met jullie te delen, bieden we op onze website én in een speciale editie niet minder dan 12 interviews en verslagen aan, met onder meer: Christian Van Thillo, executive chairman van DPG Media, Fernando Machado, operating partner bij Garnett Station Partners, Laurence Herbert, chief marketing officer bij Puratos, Sophie Massart, global brand manager bij brouwerij Chouffe en vele anderen.
Dompel je onder in deze inspirerende content. Want dat is precies wat ze gemeen hebben: deze marketing- en media-ervaringen dragen bij aan de bouw van onze gezamenlijke toekomst.
Met dank aan onze partners: BAM, NGroup en Fairtrade.

Graphic/Motion Designer - BUBKA
Vacature: Graphic/Motion Designer die pixels én planeet serieus neemt Bubka – Antwerpen – […]

CONTENT CREATOR - THE CREW
About The Crew The Crew is a boutique creative agency based in Brussels. […]

Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]

Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]





