Op IKEA België en Ogilvy Social.Lab kan je rekenen

Crea / News

Het leven wordt steeds duurder. Daar kunnen we niet meer omheen. Steeds meer gaan we op zoek naar betaalbare oplossingen zonder in te boeten op comfort en kwaliteit. Als expert op het gebied van toegankelijke en kwalitatieve woninginrichting wil IKEA België alle huishoudens bijstaan voor een beter leven thuis ongeacht de omstandigheden. Daarom zet ze samen met Ogilvy Social.Lab een reeks praktische én uiterst betaalbare producten in de kijker.

De hoofdrolspelers in de 360°-campagne? Een assortiment van kwalitatieve producten die iedereen wel kent. Stuk voor stuk aan een betaalbare prijs onder of rond 10 euro én stuk voor stuk producten die een geschikte oplossing kunnen bieden voor de kleinste, de meest banale, en tegelijk o zo herkenbare uitdagingen van het dagelijkse leven. Een ludiek voorbeeld uit de campagne is een ISTAD-herbruikbaar plastic zakje, zodat je je niet te missen serie kan blijven bingewatchen, zelfs tijdens het douchen. En dit is slechts een van de vele betaalbare woonoplossingen die IKEA biedt.  Voor deze campagne ontwikkelde Ogilvy Social.Lab het creatieve platform en de contentstrategie en werkte ook samen met Mindshare de mediastrategie uit. Voor de productie van de TVC werd beroep gedaan op CZAR Brussel en regisseur Joe Vanhoutteghem

De campagne werd op 19 januari gelanceerd in België en Luxemburg en zal onder andere te zien zijn in de bioscoop, op televisie, out of home, print en op sociale media.   

Credits

Client:  

IKEA Belgium – Grégory Bauduin, Peter Jongert, Kaat Van Noten, Aline Driesen, Céline Smidts  

Agency: Ogilvy Social.Lab   

Account team: Caroline Charles, Joke Ratiau  

Executive Creative Director: Willem Van den Hoof 

Creatives: Massimo De Pascale, Francois Massinon, Clementine Bailly, Pieter Decanniere, Liesbet Van Noten, Willem Van den Hoof  

Agency Producer: Dominique Turnbull 

Motion/design: Xavier Vanderplancke, Anne Debruyne 

Print production:  

Strategy: Alex Hardouin, Caitlin McRobbie, Spandana Komanduri  

Media: Léopold Lannoy, Iman Muzira-Makenga  

Extern:  

Production Company: Czar Brussels  

Director: Joe Vanhoutteghem  

DOP: Lieven Van Baelen 

Executive Producer: Lander Engels 

Photography: Dirk Leunis  

Design: Bieke Damen, Annick Oth  

Media: Mindshare: Amélie Cavenaile, Sabine Loewenstein, François Delmeire