Op reis met tattoo van Nationale Loterij

nationale loterij B2B

Crea / News

 nationale loterij B2B

Hoe motiveer je je verkopers om er opnieuw een jaar met ‘volle goesting’ voor te gaan en om jouw producten top of mind the zetten? Met als incentive een verre reis bedacht en ontwikkelde Decom een uitdagende B2B-campagne voor de Nationale Loterij: “Hoe ver wil jij gaan?” Misschien tot het zetten van een tattoo? De Nationale Loterij staat synoniem voor fun en spelplezier. Om dat element in de campagne te verwerken, ontwikkelde Decom een tattoo waarin het logo van de Nationale Loterij subtiel verwerkt is. De verkopers kregen de (afwasbare) tattoo en werden uitgedaagd om de tattoo te zetten en leuke foto’s met de hashtag #iamthebest op te laden op hun Facebookpagina. Door zich te ‘tatoeëren’ kunnen de uitbaters immers bewijzen dat ze écht tot het uiterste willen gaan om de beste uitbater te zijn en tegelijk voor wat fun zorgen in hun verkooppunt. De verkooppunten met de hoogste omzet worden beloond voor al het harde werk en kunnen een droomreis voor twee in de wacht slepen. De actie ging van start met een teasende e-mail naar de verkopers. Wie graag een tip wou over de toekomstige reisbestemming, kon in de e-mail doorklikken. De nieuwsgierige verkoper kwam terecht op een miniwebsite waar niet alleen een tipje van de sluier werd opgelicht, maar waar ook alle voorwaarden van de actie in detail werden uitgelegd. Met een doorklikratio van 45% naar de website kunnen we wel stellen dat de Nationale Loterij over gemotiveerde en reislustige uitbaters beschikt!