Opel en LDV United gaan op zoek naar uw Driver DNA

Crea / News

Het autosalon was opnieuw het moment bij uitstek om een nieuwe wagen te kopen in België. Maar er is een probleem. Belgen zien door de bomen het bos niet meer. Elektrisch, hybride of toch gewoon diesel of benzine? En als ze geïnteresseerd zijn in een elektrische wagen,  zit men met veel vragen.

Daarom ontwikkelden LDV United en Opel het Driver DNA. Een test om te bepalen welke motorisatie het best aansluit bij het rijgedrag, de woonsituatie en de persoonlijkheid van de bestuurder. “Tijdens het autosalon wordt er vooral over saloncondities gecommuniceerd, maar als de consument niet weet op welk type wagen hij die kortingen wil genieten, dan kom je hier niet ver mee,” zegt Dennis Vandewalle, creatief directeur bij LDV United. Daarom besloten we samen met Opel om eerst en vooral een relevant antwoord te bieden op de vraag die vandaag zo leeft. Het vinden van je eigen Driver DNA is zo meteen de basis van een duurzame aankoop.”

Via onder andere social media, bannering, radiospots en affichage worden de Belgen opgeroepen om naar opeldriverdna.be te gaan en daar te weten komen welke motoristatie het best bij hun past.

Credits
Client: Cedric Dervoigne, Annick Geerts, Els Weyenberg, Michelle Maes
Creative Director: Dennis Vandewalle & Dries De bruyn
Strategy : Tomas Sweertvaegher, Lorien Verachtert, Frieke Trompet
Creatives: Vivienne Mak & Manon Penne, Yannick Schoch & Wesley Kuystermans
Account Team: Elien De Beule, Tim Janssens
Design: Jeffrey Uten, Celine Dekker, Stijn Voeten, Niki Desiron
Radio Production : SonHouse
Online Production: E-Matters