OPGELET: TURBULENTIE OP UW SOCIAL FEED

De immense groei van TikTok, het belang van micro- en nano-influencers, de kracht van transparantie enz. Dit artikel schetst de countouren van het socialmedialandschap, zonder te garanderen dat wat er aan de horizon staat er ook effectief láng zal staan, want in de vier uithoeken van de digitale wereld verandert het snel.
In 2023 zijn er (ongeveer) 4,88 miljard gebruikers actief op sociale netwerken, wat neerkomt op ruim 60% van de wereldbevolking. De tijd die iedere dag op al deze netwerken wordt doorgebracht, bedraagt gemiddeld 2 uur en 36 minuten, een enorme tijdspanne die ook merken benutten om hun publiek te boeien. En dat hoewel de markt in volle ontwikkeling is, nu TokTik Instagram probeert onttronen en die laatste Facebook... U begrijpt het: de cyclus is oneindig.
Zeer actieve gebruikers
In zijn Brand Media Monitor, gepubliceerd in mei 2022, bevraagt Kantar respondenten (18-74 jaar oud) naar touchpoints die relevant zijn voor de Belgische markt, waaronder sociale netwerken en influencers. De vraag die werd gesteld: “Hoe vaak komt u een van de volgende vormen van reclame tegen?” Bernard Scheray, consultant en oprichter van Amplifications, stelde voor ons een ranking op. “Die geeft een idee van het maximale potentieel van elke touchpoint. De televisiespot staat op de eerste plaats, met een bereik van 90,7%, gevolgd door de radiospot (85,6%). Aanbevelingen door influencers of sociale netwerken bereiken 40,80% van het publiek, wat uiteraard verklaart waarom dit touchpoint zo vaak geberuikt wordt als ‘ad-on’ voor reclamecampagnes. Wat de weekcijfers van audiences betreft – een nuttige ranschikking aangezien campagnes in de meeste gevallen per week gepland zijn – bedraagt het publiek dat in aanraking komt met reclame via influencers of sociale netwerken slechts 15,8%, vergeleken met 81% bij de televisiespot. In 2023 zal Facebook trouwens wereldwijd drie miljard actieve gebruikers tallen. Waar Facebook stagneert, maken TikTok (1,6 miljard gebruikers) en Instagram (2 miljard gebruikers) dan weer een snelle groei door.”
[...]
>>> LEES HET VOLLEDIGE ARTIKEL HIER
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]
Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Customer Engagement Strategist - Christelijke Mutualiteit
Bedrijfsomschrijving Werken bij CM, is werken met goesting. Want bij CM heb je […]