OPKOMENDE MERKEN: DE SLEUTELS TOT EEN SUCCESVOLLE WEDEROPSTANDING

Communication / News

Veranderingen in de markt, groei van het bedrijf, verandering van visie of veranderende waarden: er zijn talloze redenen waarom een merk een rebranding zou kunnen overwegen. Maar hoe vind je jezelf opnieuw uit? Met een nieuw logo? Een modernere slogan? Of veeleer een nieuwe communicatiecampagne?  

Veel merken krijgen in de loop van hun bestaan te maken met reputatie- en imagoproblemen, omdat ze moeilijk evolueren of een slechte naam krijgen. Het gaat er niet alleen om populair te zijn, maar ook om populair te blijven. Sommige merken moeten zich aanpassen door nieuwe - soms gewaagde - strategieën te bedenken om het publiek te verleiden. In België is Galler een voorbeeld van zo’n merk dat grote veranderingen heeft doorgevoerd.

De vlam opnieuw aanwakkeren

Rebranding is veel meer dan eenvoudigweg van logo veranderen. In feite is het geen verplichte stap als je een succesverhaal wilt worden, er zijn namelijk veel manieren om een nieuwe draai te geven aan je imago. Puur esthetische veranderingen worden tegenwoordig zelden verwelkomd en geïmplementeerd door merken. Het gaat eerder om een fundamentele transformatie in de algemene perceptie van consumenten, waarbij merken overstappen van een ouderwetse identiteit naar een imago dat beter aansluit bij de maatschappij. Rebranding betekent innovatieve en effectieve strategieën durven toe te passen.

[...]

Lees het volledige artikel hier of in PUB Magazine