Opleidingen BAM opnieuw in real life

Communication / News

De start van het najaar betekent traditioneel de start van een nieuw opleidingsseizoen bij BAM. Die opleidingen zullen opnieuw (minstens deels) fysiek plaatsvinden, maar dat is niet de enige nieuwigheid. Dankzij de KMO Portefeuille wordt een opleiding voor KMO-leden nog voordeliger.

De opleidingstrajecten die BAM dit najaar organiseert, passen in de strategie die begin 2021 werd geïntroduceerd. “Op dat moment hebben we zes inhoudelijke pijlers bepaald”, zegt Pascale Cambie, director BAM Learn. “Het gaat om discover marketing, market insights & business intelligence, branding & communication, customer centricity, digital marketing en content marketing). De programma’s (introductie of specialisatie-opleidingen over specifieke topics) die we binnen deze pijlers ontwikkelen, proberen we twee keer per jaar te geven: een keer in het voorjaar en een keer in het najaar.”

Vermits inhoudelijk dezelfde lijn wordt gevolgd, zijn de grootste nieuwigheden dan ook van eerder praktische aard. Zo zullen de sessies dit najaar opnieuw fysiek plaatsvinden, na anderhalve jaar afstandsonderwijs. Dit in het Van der Valk-hotel in Diegem. Pascale Cambie: “Dat is centraal gelegen en biedt ons de mogelijkheid verschillende opleidingen tegelijkertijd te hosten en gebruik te maken van een onthaal.”

Korting

Zowel voor BAM-leden als medewerkers van KMO’s is er bovendien een korting op het tarief van de opleidingen. “Ik ben blij te kunnen melden dat we sinds dit najaar de KMO Portefeuille kunnen aanbieden”, vertelt Pascale Cambie. “KMO’s die hun medewerkers voor een opleiding bij BAM inschrijven, kunnen genieten van een korting van 30% indien ze van de KMO Portefeuille gebruik maken. Ook voor BAM-leden bedraagt de korting 30% en bovendien kunnen beide kortingen gecumuleerd worden.”

2022 and beyond

Vanaf 2022 zal het opleidingsaanbod naar verwachting evolueren. Vanaf dat jaar zal immers de nieuwe strategie van BAM geïmplementeerd worden. Pascale Cambie: “Dat zal uiteraard ook opportuniteiten bieden voor de opleidingen, al zullen we de bestaande pijlers zeker niet overboord gooien. Een ding blijft echter cruciaal: onze opleidingen zullen heel concreet en toepasbaar zijn. Wij willen inspelen op de vragen die bij marketeers spelen.”

Meer informatie over de opleidingen die BAM inricht: https://www.marketing.be/nl/agenda/opleidingen-2021