Optie B, met de hoofdletter B van Brussel

Marketing / News / Retail

Deze zomer peilde Brussel naar de wensen van Brusselaars en vertaalde die in een reeks themawandelingen, gedoopt Optie B. Dit communicatieplan moet de aantrekkingskracht van de Brusselse handelaars vergroten en past in de strategie van het economische steun- en relanceplan van de stad Brussel. De wandelingen nodigen uit om Brussel te ontdekken via allerlei bezienswaardigheden, leuke tips, topadresjes en miskende plaatsen. ‘Een toegankelijke stad op mensenmaat met een ongeëvenaarde levenskwaliteit en ongelooflijk veel talent,ondernemers en uitzonderlijke handelszaken, uit alle sectoren’, aldus een enthousiaste Fabien Maingain, Brussels schepen van Economische Zaken en Werkgelegenheid. ‘Het initiatief Optie B werd vooral voor die laatsten in het leven geroepen. Wat we willen, is het overvloedige aanbod en het dynamisme van onze hoofdstad in de schijnwerpers plaatsen.’

Waarom zou je naar Central Park gaan als Brussel zoveel parken telt? Waarom naar Kyoto vliegen als de Japanse Toren slechts een steenworp verwijderd is? Waarom je leven wagen in het Amazonegebied als je de weelderigste exotische planten kunt vinden in een gespecialiseerde Brusselse bloemenzaak? Waarom als sardientjes in een blik in de Parijse Tuilerieën gaan zitten of dromen van de Majorelletuin in Marrakesh als je in Brussel de ene mooie tuin na de andere vindt? Waarom zou je jezelf niet eens in de watten leggen bij een van de vele Brusselse kruidenzaken? Deze campagne zet dat alles in de verf. Tezelfdertijd is er aandacht voor kunstevenementen zoals dat van Geffroy Mottart en zijn bebloemde standbeelden, en in andere digitale of fysieke communicatiekanalen.

Het tweede thema wordt de circulaire economie en de Brusselse adresjes waar felbegeerde voorwerpen aan een tweede leven beginnen. Kortom, het Brussel van het tweedehands, de brocante en vintage. Het Brussel van het hierna.