Orange gaat écht voor VR

Crea / News

Orange

Voor de branded service ‘Make it Real’ van Orange bedacht Prophets een unieke, hoogtechnologische VR-on-demand-kit, die mensen in real time laat participeren in échte verhalen. Hiermee springt het merk niet zomaar op de hype-trein van virtual reality. De innoverende dienst waarmee Orange een stap verdergaat, sluit nauw aan bij de merkbelofte: wat écht telt, écht realiseren.

In november deed Orange een oproep naar klanten: vertel ons wie je graag wat dichterbij hebt, en met VR maken we het waar. In een eerste minidocu zien we dan ook hoe Tonia met de VR-kit haar hoogtevrees overwint. Samen met haar man Gill beleeft ze het spectaculaire zicht vanop de Eiffeltoren: zij met VR-bril en voeten op de grond, hij met VR-kit op de rug en het hoofd in de wolken. « VR-toestellen worden vandaag meestal gebruikt om passief naar video in 360 ° video te kijken: puur eenrichtingsverkeer dus, » aldus Lucas Caesens, creatief technoloog bij Prophets. « We bedachten en bouwden een draagbare, op maat geassembleerde Virtual Reality-kit. Hiermee mikken we op een extraordinaire ervaring en communicatie in twee richtingen. »

Wat er zo uniek is aan deze VR-oplossing? Alles gebeurt in real time. Zowel het filmen, als de geluidsopname op de Eiffeltoren, als het samenvoegen van beeld en 3D audio. Zo kan de persoon met de VR-bril het event of de gebeurtenis ook echt en in real time bijwonen én participeren. De eigenhandig in elkaar gelaste VR-kit heeft veel weg van een technologisch hoogstandje. Niet alleen is hij volledig samengesteld uit hardware-producten voor consumenten. Er werd ook gebruik gemaakt van een interne batterij die oplaadbaar is via zonnepanelen, software op maat om alles te connecteren ... En live streaming via het draadloos 4G-netwerk van Orange.

De eerste van 6 VR-minidocu’s is te bekijken op de social media-kanalen van Orange. De productie is in handen van The Virus.

  • Geen artikel