Outbrain pakt goud als Native Advertising Platform Network of the Year

Awards / News

Outbrain heeft een prestigieuze prijs gewonnen. Het bedrijf kreeg goud in de categorie Native Advertising Platform/Network of the Year bij de Native Advertising Awards, een wedstrijd  georganiseerd door het Native Advertising Institute.

“We zijn erg verheugd dat we de prijs voor het Native Advertising Platform/Network of the Year hebben gewonnen,” vertelt David Kostman, co-CEO bij Outbrain. De gebeurtenissen van 2020 hebben aangetoond dat onafhankelijk publiceren en de verschuiving van budgetten naar native advertising, die een sterkere gebruikerservaring ondersteunt, hebben bijgedragen aan ons vermogen om meer dan 3 miljard dollar terug te stoppen in de uitgeverssector om ervoor te zorgen dat kwaliteitsjournalistiek voortleeft. We zijn erg enthousiast over de groei en prestaties van Outbrain in het afgelopen jaar, en dat dit wordt erkend door het Native Advertising Institute.”

“Outbrain blijft de lat hoger leggen in native advertentietechnologie,” zegt Jesper Laursen, CEO van het Native Advertising Institute. Ze bieden een naadloze integratie met zowel vraag als aanbod om de ultieme native ad-ervaring te creëren, ongeacht het formaat en echt niet opdringerig. De resultaten in 2020 spreken voor zich. In een uitdagend jaar voor uitgevers heeft Outbrain laten zien hoe native een effectief kanaal kan zijn voor elke marketeer.”

Het doel van Outbrain is om de interactie van consumenten met merken te versterken. Het bedrijf patenteerde de Click-to-Watch Video Smart ad-technologie. Verder zijn er allerlei producten rondom Smart ads ontwikkeld: Native Awareness +, Carousel en Mobile App Install.