OVAM en Wunderman Thompson laten huizen asbestgeheimen opbiechten

Crea / News

OVAM kondigde vorige week de komst van het asbestattest aan. Deze scan waarbij asbest in kaart gebracht wordt, is binnenkort verplicht bij elke verkoop van huizen gebouwd voor 2001. Zo weten verkopers wat ze verkopen en weten kopers wat ze in huis halen. Asbest houdt zich namelijk schuil op meer plaatsen dan de meeste mensen beseffen. ​Zo’n asbestattest is dan wel nuttig, maar tegelijk voor het publiek ook een vervelende rompslomp. Daarom koos Wunderman Thompson voor een vleugje humor in de campagne “Eerlijk Huis”. Daarin komen huizen en appartementen tot leven, en biechten ze hun diepste geheimen op. Dat er ook nog asbest in hun dak, regenpijp of vensterbanken zit, gooien ze er ook nog snel uit. Acteurs Sien Eggers en Peter Van den Eede leenden met veel enthousiasme hun stem aan de campagne.

Die bevat 4 radiospots, een TV-spot, een social campagne en als startschot organiseerde OVAM op 25 en 26 mei een live event in Mechelen. Na zonsondergang kwam de gevel van een huis op de Korenmarkt tot leven via projection mapping. Buurtbewoners en voorbijgangers genoten er van het spektakel en leerden tegelijk over alle asbestbewaarde geheimen van het sprekende huis. Elk onderdeel van de campagne verwijst naar www.eerlijkhuis.be, waar je alle nodige informatie vindt over het attest.

CREDITS:

  • Agency: Wunderman Thompson Antwerp
  • Client: OVAM
  • Client contact: Frank Van Swalm, Eline Aerts
  • Creative Directors: Manuel Ostyn, Pieter Staes, Merel Van den Broeck
  • Creative team: Kate Bellefroid, Jolien Tuyteleers, Astrid Van Breusegem
  • Account team: Barbara Van Duffel, Sofie Laeremans, Lotte Huybrechts
  • Strategy: Alexander Kolenberg
  • Design: Jorg Meyer
  • Motion design: Andreas De Ridder
  • Agency producer: Koen Vermaanen, Thomas Anthoni, Tim Keeren, Evelyn Twadrous
  • Sound Engineer: Menno Van Riet
  • Camera: Pieter Neirynck
  • TV Production Company: Creative Conspiracy
  • Projection mapping: Mr Beam