Over de kick van de eerste keer...

Binck

Crea / News

BinckHet eerste creatief werk voor Binck van darwin, dat eerder dit jaar de competitie won, is een feit. Met een nieuwe radiosaga wil Binck mensen overtuigen om zelf het heft in handen te nemen voor hun beleggingen.

“Voor het online beleggersplatform van Binck begint alles met het empoweren van de consument; darwin zat strategisch al op dezelfde golflengte en zet dat nu ook om in sterke creatie,” zegt Anne-Laura Janssens, manager marketingstrategie bij Binck. “We beslisten ook samen om de naam BinckBank te laten evolueren naar Binck, om het merk toegankelijker te maken.” Mateusz Mroszczak, creatief directeur van darwin, legt verder uit: “Onze insight was de kick die we allemaal hebben ervaren van een eerste keer iets alleen te doen. In de radiospots roepen we de herinnering daaraan op, met onder meer spots van 60 seconden waarin we de tijd hebben het verhaal te brengen. Herkenbaar maar ook 'over the top', heerlijk geacteerd door onder anderen Nico Sturm en Nele Goossens. En muzikaal perfect ondersteund dankzij Peter Baert van Raygun.”

De campagne start vandaag 22 augustus op radio en online.

https://www.youtube.com/watch?time_continue=2&v=teQmLI4lFsg

https://www.youtube.com/watch?v=Ax45rMMjeu8

 

Credits

Klant: Binck – Anne-Laura Janssens, Eddy Van Geyte, Veerle Van den Bergh
Bureau: darwin
Strategy director: Jef Raeman
Creative director: Mateusz Mroszczak
Creative team: Jannis Min Jou, Gaston Kooijmans, Stephen Walkiers, Lennie De Troyer, Paul Servaes
Account team: Hannelore Van Cauwenberghe, Marianne Janssens, Lieve Sterckx
Sound production: Raygun - Toon Jansegers, Peter Baert