Over kinderen en merken...

Marketing / Media / News

DroneSchool_portretNathan_002Kinderen? Altijd een flinke bezigheid. Voor ouders, maar ook voor media en merken! Op 19 en 20 september vond in Zellik een bijzonder interessant Kids & Family Marketing Congress plaats. "Het buitenland staat veel verder, kidsmarketing is volledig ingeburgerd in de ons omringende landen," stelt Gerda Van Damme vast. Zij is verbonden aan Kids Republic, dat het congres organiseerde. “België loopt nog achter. Dat heeft niet zozeer met de Belgische wetgeving te maken, die volgt in grote lijnen de Europese regels. Er is echt wel veel mogelijk, maar in België heerst bij veel marketeers de perceptie dat kidsmarketing niet mag of onethisch zou zijn. Dat is niet zo, en het is zelfs net via kidsmarketing dat kinderen veel leren op het vlak van ‘ad awareness’ en zich wapenen voor de toekomst."

De juiste manier van communiceren blijft de belangrijkste pijler van een correcte kidsmarketing. Kinderen van 12, 13 jaar reageren bijvoorbeeld helemaal anders dan peuters of kleuters, ook op psychologisch vlak. In het meest recente nummer van PUB leest u meer over marketing voor kinderen en jongeren. Wat doen merken en doen ze dat wel goed? We vroegen het aan enkele van de specialisten die tijdens het congres hun opwachting maakten. Maar we vroegen ook aan betrokkenen (Sanoma, WPG Uitgevers, VTMKZOOM,...) hoe ze dat aanpakken. En hoe kijken regies naar kinderen en jongeren? Meer daarover dus  in PUB Magazine...

Lees artikels uit PUB in het magazine (in de oorspronkelijke taal) of bij de vertaalde artikelen.