Overstock Garden wordt Exterioo Tuinmeubelen

Marketing / News

Hoewel het jaar stilaan op zijn einde loopt, luidt deze week het begin in van een nieuw hoofdstuk op de meubelretailmarkt: Exterioo, het voormalige Overstock Garden, is klaar om de harten van tuin- en terrasliefhebbers te veroveren. Dat doet het nieuwe merk niet alleen met een uitgebreid en personaliseerbaar assortiment, maar ook met een volledig nieuw concept dat inzet op beleving, service en inspiratie, met dank aan Untitled Workers Club. Onder het motto “hoe buiten, hoe beter” wil de tuinmeubelketen tegemoetkomen aan de groeiende vraag van consumenten naar unieke en comfortabele oplossingen voor tuinmeubilair. Naast een nieuwe naam en een nieuw concept wordt het showroomnetwerk verder uitgebreid in Vlaanderen, Brussel, Wallonië en Nederland.

De voorbije twee jaar zijn consumenten steeds meer belang aan hun woning gaan hechten. De Belg bracht collectief meer tijd in eigen huis en tuin door omwille van reisbeperkingen, sluitingsuren en andere onzekerheden. Reisjes werden noodgedwongen uitgesteld waardoor de Belg het vakantiegenot dichter bij huis moest zoeken. Dat vaker thuis zijn heeft bij consumenten voor meer investeringen in het interieur en exterieur van hun woning gezorgd. Zo blijkt uit een recente studie van Statbel dat de gemiddelde Belg zo’n 6,7% van het huishoudbudget uittrekt voor het aankleden van zijn woning, een stijging van 1,4% in vergelijking met 2018.

Om aan die trend tegemoet te komen, verandert Overstock Garden van naam naar Exterioo Tuinmeubelen. Het bedrijf kan daarbij teren op meer dan 20 jaar ervaring in de tuinmeubelenindustrie: het nieuwe merk huist immers onder moederbedrijf Beliving, dat ook gekend is van Juntoo en Overstock Garden. Die laatste vaart nu dus verder onder de nieuwe naam Exterioo Tuinmeubelen en zal in heel België meteen zichtbaar zijn dankzij de 24 showrooms. Bovendien heeft Exterioo grote plannen en zal het merk de komende maanden ook een aantal nieuwe vestigingen openen. 

Van concept store naar volwaardige keten 

De meer opmerkzame consument had het al gezien: Exterioo opende het voorbije jaar reeds een aantal concept stores in onder meer Knokke, Oudenaarde en Hasselt. Zo kon de consument al een voorproefje krijgen van de nieuwe showrooms waarbij volop op ‘retail theatre’ wordt ingezet. De bedoeling is om de consument onder te dompelen in een ervaring die de zintuigen prikkelt en zin geeft om buiten te vertoeven, want: hoe buiten, hoe beter. 

“Dankzij de concept stores konden we onze klanten tijdens het afgelopen jaar al een sneak peek van het nieuwe winkelconcept geven. We zetten namelijk in op grotere showrooms van 2.000m2, een meer sfeervolle en inspirerende winkelindeling en echte ervaringen door de zintuigen van onze klanten te prikkelen met onder meer en een heuse stalenwand waarbij ze onze verschillende stoffen kunnen aanraken, voelen en vergelijken,” vertelt Dominique Motte, CEO van Exterioo. Om tot in de laatste details ondersteund te worden bij hun aankoop, kunnen klanten bovendien ook bij onze gespecialiseerde showroommedewerkers terecht voor advies op maat om tot de juiste aanvulling op hun tuin of terras te komen. Die unieke concept stores zullen nu een mooie aanvulling op onze bestaande vestigingen vormen, waardoor we meteen uit de startblokken kunnen schieten met wel 24 showrooms verspreid over heel België.” 

Exterioo biedt het grootste assortiment aan loungesets, ligstoelen, tuinstoelen, tafels en parasols in verschillende prijsklassen en stijlen. Dankzij een grote voorraad garandeert Exterioo bovendien een snelle levering en een uitstekende service na verkoop. Met een toonaangevend assortiment tuinmeubelen in verschillende formaten en stijlen kan zowel de klant met een weelderige tuin als de klant met een klein balkon straks dus bij Exterioo zijn of haar gading vinden.  

Een breed aanbod, online en in de winkel 

Naast de nieuwe showrooms komt Exterioo bovendien ook met een nieuwe website. Zo kunnen klanten vanuit het comfort van hun eigen woning het volledige assortiment van Exterioo raadplegen. Daarnaast vinden ze er ook inspiratie dankzij keuzewijzers en handige video’s met tips om hun aankopen te onderhouden of in te richten.

“Met Exterioo trekken we net zoals met ons interieurmerk Juntoo volledig de kaart van de beleving,” zegt Thomas Vaarten, director marketing & digital van Exterioo. We rekenen op onze showrooms om klanten onze ruime keuze aan tuinmeubelen echt te laten ervaren en zich in te beelden hoe comfortabel zo een nieuwe loungeset in de eigen tuin wel niet zou zijn. Met onze complementaire en gebruiksvriendelijke website maken we het hen dan weer makkelijker dan ooit om hun aankopen tot in de kleinste details te regelen. Hoe de klant zijn aankoop ook wil doen, wij staan alvast te popelen om iedereen zowel in de winkel én online te verwelkomen.” 

Geïnteresseerde klanten kunnen vanaf vandaag in heel België een bezoek brengen in een van de 24 nieuwe en vernieuwde Exterioo showrooms.