Overtoom is dood, leve Manutan

Communication / News

 

Manutan

Vanaf nu verdwijnt de naam Overtoom voorgoed uit België. De grootste leverancier van artikelen voor magazijn, werkplaats, bedrijfsterreinen en kantoor gaat verder onder de naam Manutan. Zowel Manutan als Overtoom genieten grote naamsbekendheid. In 2014 vond de fusie tussen de bedrijven plaats maar tot nu toe werden beide merknamen gecommuniceerd onder de naam Manutan-Overtoom. Eén sterke Europese uitstraling is het motief voor de keuze voor één naam. Managing director Benelux Ramon Kok: “Klanten kunnen overal in Europa rekenen op dezelfde kwaliteit van zo’n 200.000 artikelen; dat scheelt tijd, energie en geld.”

Met de nieuwe naam is ook een nieuwe baseline gelanceerd: “All you need. With love.” Van den Abeele: “Manutan helpt om je werk efficiënter, makkelijker en veiliger te maken. Dat staat niet alleen voor het grote assortiment aan producten en ondersteunende diensten, maar ook voor de manier waarop wij zakendoen: betrokken en proactief. We doen wat we beloven, vinden altijd een oplossing en maken van elk contactmoment een unieke ervaring.” Om dit waar te maken, heeft Manutan België onder meer in extra aankoopadviseurs geïnvesteerd. Van den Abeele: “De klant heeft voortaan één vaste contactpersoon die ook proactief helpt om de aankoop van artikelen nog efficiënter te maken.”