Palm krijgt een nieuwe verpakking

Communication / Design / News

image-1Palm Belgian Craft Brewers gelooft in groei en investeert in haar merken, markten en in haar brouwerijen. Na de relaunch van Rodenbach en Brugge Tripel en de lancering van Cornet is voor Palm Belgian Craft Brewers de tijd rijp om ook het merk Palm te actualiseren. En dus krijgt het biertje vanaf begin juli een nieuwe verpakking.

De gehele Palm-familie (Palm, Palm Hop Select, Palm Royale, Palm n.a en Dobbel Palm) krijgt een nieuwe eigentijdse uitstraling, kenmerkend zijn de strakheid en de vereenvoudiging zonder de iconische Palm-elementen te verliezen: het Palm-paard dat verwijst naar de origine en de roots van Palm en de lauwerkrans met palmtakken keert terug, ooit prijkten deze in de jaren ook op het etiket. Ook de kleurencombinatie groen/rood komt terug.

De nieuwe verpakking heeft tot doel te benadrukken dat Palm een verfrissend bier is met karakter en veel smaak. Consumenten werden nauw betrokken bij de totstandkoming van het nieuwe design. Met de slogan ‘Palm, tijd voor iets ambers’ zal deze redesign, zowel op de winkelvloer als op café, kracht bijgezet worden.

In het voorjaar kondigde de brouwerij ook een investering van 2,3 miljoen euro in de brouwinstallaties van Rodenbach in Roeselare aan. De brouwersfamilie Swinkels bevestigt ook haar geloof in de knowhow en het specialisme in brouwerij Palm in Steenhuffel. Naast de merkinvesteringen werd een masterplan voor investeringen ten bedrage van 20 miljoen euro in de brouw-, gisting- en lageringsinfrastructuur goedgekeurd.

palm