Parcify en De Meander winnen Trends Business Tour

Op woensdag 30 november stelden Trends, BDO en ING de Trends Business Tour voor Antwerpen en Limburg voor. Een award die Belgische bedrijven lauweren die in hun regio uitblinken in innovatie of duurzaamheid. De uitreiking in Frame 21 te Herentals werd alvast goed ingezet door de keynote spreker David Windels van Maasmechelen Village en werd afgesloten met de proclamatie van de laureaten van Trends Business Tour 2016 voor de provincies Antwerpen en Limburg.
Uit de 203 bedrijven die zich kandidaat stelden, selecteerde Trends, samen met een eminente jury bestaande uit het revisoren- en advieskantoor BDO, de bank ING, de financiële databank Roularta Business Information en de redactie van Trends, vijf bedrijven per provincie. Met als belangrijkste criteria: innovatie, duurzaamheid, en dat doorgaans gekoppeld aan een gezonde en winstgevende groei. Welke bedrijven werken aan vernieuwing en kunnen hun spraakmakende innovaties vol toegevoegde waarde ook wereldwijd in de markt plaatsen? En hoe duurzaam en winstgevend zijn die innovaties?
Parcify is winnaar van Trends Business Tour 2016 voor Antwerpen en won van de andere genomineerden Actility, Baltimore Aircoim International, Intervest Offices & Warehouses en Tri-Vizor. Het bedrijf ontstond twee jaar geleden, toen de Limburgse ondernemer Jonas Coenen en Patrick Leysen – toen logistiek verantwoordelijke e-commerce bij Delhaize – elkaar toevallig ontmoetten. Parcify ontwikkelde een app waarbij pakjes die online besteld werden, niet worden geleverd aan een vooraf opgegeven adres, maar wel aan de gps-locatie van de smartphone van de klant. Ook bpost gelooft in de nieuwe app en het nam dit jaar een participatie in Parcify.
De Meander won de prijs van Trends Business Tour 2016 voor Limburg van de andere genomineerden JBC Claes Retail Group, Orbix, Passwerk en VCST. Wat bij de zorginstelling De Meander begon als een intranet, groeide uit tot een middel waarmee bijna vijftig organisaties uit de zorgsector hun dagelijkse werking optimaliseren. Toen Luc Lemkens in 2006 directeur werd, werd alles nog op papier geregeld. De doelstelling werd: alles digitaliseren en ontwikkelde zo stap voor stap een eigen intranet: Zorgonline. Dat wordt sinds 2012 gecommercialiseerd in een aparte vennootschap. Andere zorginstellingen kunnen het volledige pakket of bepaalde modules tegen betaling gebruiken in hun organisatie.
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]
Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Customer Engagement Strategist - Christelijke Mutualiteit
Bedrijfsomschrijving Werken bij CM, is werken met goesting. Want bij CM heb je […]