Parentia rekent vanaf het begin op Onlyhumans

Crea / News

parentia
Het nieuwe kinderbijslagfonds Parentia (de bundeling van Partena, Attentia en Future Generations) staat in voor de uitbetaling van kindergeld voor maar liefst 700.000 kinderen en is daarmee het grootste fonds van Vlaanderen, Brussel en Wallonië. Om de lancering van dit nieuw merk extra kracht bij te zetten, klopte Partena Professional, oprichter van Parentia, aan bij Onlyhumans. De eerste resultaten – een nieuwe website en een awareness campagne – lieten niet lang op zich wachten …
De kinderbijslag ondergaat op 1 januari 2019 een grondige hervorming. Waar nu de werkgever bepaalt welk kinderbijslagfonds de kinderbijslag uitbetaalt, kiezen gezinnen dat binnen een paar maanden zelf. Als antwoord daarop ziet Parentia het levenslicht. Onlyhumans ondersteunt de merklancering met een gloednieuwe website en een awareness campagne met video en radio. De baseline van Parentia luidt ‘Vanaf het begin, bij elk gezin.’ Als grootste kinderbijslagfonds heeft Parentia heel wat slagkracht om het volledige groeitraject van die kinderen adequaat te ondersteunen, van baby tot jongvolwassene. Met die doelstelling als basis ontwierp Onlyhumans de volledig nieuwe website parentia.be. Deze website biedt op een efficiënte en proactieve manier alle info die gezinnen nodig hebben, afgestemd op ieders persoonlijke situatie.
Onlyhumans ontwikkelde daarnaast een leuke awarenesscampagne om Parentia en de nieuwe website te lanceren. Twee video’s en zes radiospots zetten de meerwaarde van Parentia voor jonge ouders in de verf. Het idee is herkenbaar: een dochtertje bouwt een kamerhoge blokkentoren of een zoontje maakt een muurschildering waarop Michelangelo jaloers zou zijn, maar mama en papa hebben geen oog voor al dat talent! Al hun aandacht ging helaas naar de aanvraag van hun ouderschapsverlof…