Payconiq vormt team met 19 NGO's

Wat betekent 2 euro voor u? Een kop koffie, uw dagelijkse krant, een pintje na het werk? Voor velen is 2 euro slechts een klein bedrag voor een dagelijks ritueel, maar voor mensen, natuur en dieren in nood kan 2 euro wel een groot verschil betekenen. In deze context lanceert Bancontact Payconiq Company in samenwerking met 19 goede doelen (en met de hulp van Boondoggle) het initiatief Scan for Change. Deze innoverende actie wil het steunen van Belgische goede doelen die actief zijn in België via kleine bedragen aanmoedigen: donaties van 2 euro kunnen namelijk veilig en makkelijk met een simpele scan van een QR-code via de Payconiq by Bancontact-app.
Sinds 3 december – Giving Tuesday, een internationale dag in het teken van geven – tot en met 18 december 2019 loopt de Scan for Change-actie in zeven Belgische treinstations (Antwerpen-Centraal, Brugge, Brussel-Centraal, -Noord en -Zuid, Gent Sint-Pieters, Luik-Guillemins). Via grote borden in de stations worden de voorbijgangers uitgenodigd om stil te staan bij de waarde van 2 euro voor henzelf én voor mens, dier en natuur in nood. Want een donatie van 2 euro brengt meer bij dan alleen geld. Het brengt ook erkenning, hoop en steun voor mensen voor wie de hulp van de 19 deelnemende goede doelen onmisbaar is. In elk van de zeven treinstations wordt een grote Scan for Change-muur opgesteld. Hierop bevinden zich inspirerende, echte verhalen en elk verhaal is gelinkt aan een QR-code. Door de code te scannen naast een verhaal dat hem raakt, doneert de voorbijganger 2 euro aan goede doelen die in België actief bezig zijn met dit thema.
Uiteraard is het mogelijk om 2 euro te doneren aan meerdere goede doelen simpelweg door het scannen van meerdere codes. Niet onbelangrijk: Bancontact Payconiq Company zal op het einde van de actie alle donaties verdubbelen! Elke 2 euro worden er uiteindelijk dus 4. Het initiatief loopt ook online. Alle verhalen die u vindt op de Scan for Change-muren in de stations, zijn te lezen op www.scanforchange.be.Online kan u dus eveneens heel eenvoudig 2 euro doneren met de Payconiq by Bancontact- app. En eerstdaags zult u ook de QR-code, online en offline, met KBC Mobile kunnen scannen. Met Scan for Change wil Bancontact Payconiq Company het makkelijker maken om goede doelen te steunen door middel van kleine bedragen, aldus Nathalie Vandepeute, CEO bij Bancontact Payconiq Compan: “Met de smartphone doneren is een evolutie die perfect past in onze maatschappij. Zo hopen we dat het doneren van kleine bedragen aan goede doelen ook één van die kleine dagelijkse gewoontes wordt, zo eenvoudig als het kopen van een kop koffie. We geven immers met z’n allen meer en meer kleine bedragen mobiel uit. Dus waarom zouden we er geen gewoonte van maken om met mobiele betalingen de maatschappij verder te helpen?” Hoe worden de donaties verdeeld?
Alle donaties komen terecht in een fonds per categorie: gezondheid, armoede, kinderwelzijn, natuur, en dierenwelzijn. De Koning Boudewijnstichting zorgt ervoor dat de giften per categorie gelijk verdeeld worden tussen de deelnemende goede doelen die actief zijn in elke categorie. De volledige 2 euro die de schenker doneert via de Payconiq by Bancontact-app , gaan integraal naar het goede doel. Het enthousiasme onder de Belgische goede doelen om aan de campagne deel te nemen, is groot.
Onderstaande 19 organisaties nemen deel aan de eerste editie:
Categorie Gezondheid: MS Liga, Rode Kruis Vlaanderen/Croix Rouge de Belgique, Special Olympics, Stichting Tegen Kanker/Fondation Contre le Cancer, Think Pink
Categorie Dierenwelzijn : Blindgeleide Honden, Blauwe Kruis/Croix Bleue, Ligue Royale Belge pour la Protection des Oiseaux, Vogelbescherming
Categorie Kinderwelzijn: Bednet, Cliniclowns, Make a Wish
Categorie Armoede: TADA, Voedselbanken, YouthStart, Netwerk Tegen Armoede
Categorie Natuur: Good Planet, Natagora, Natuurpunt
PR account manager - Wavemakers
Welkom bij Wavemakers Bij Wavemakers hebben we een passie voor baanbrekende PR en […]
Hoofd Communicatie - UGent
Context Ben jij een ervaren communicatieprofessional met een strategische visie en sterke leiderschapskwaliteiten? […]
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]