Peggy O, MR Solar en Jacques Vermeire tonen de pro's van zonnepanelen

Crea / News

Iedereen kent uiteraard de ecologische voordelen van zonnepanelen, maar velen twijfelen of de investering tegenwoordig nog de moeite waard is. Weegt het rendement wel even zwaar op tegen de kosten? Het is een vraag die veel mensen zich stellen.

Nochtans zijn zonnepanelen de investering meer dan waard. Je hebt recht op subsidies, je krijgt 10 % opbrengst tijdens de terugverdienperiode, ze leveren meer op dan een spaarboekje en het is bovendien nog steeds voordeliger om je eigen energie op te wekken dan er te kopen. Tijd om deze pluspunten op een efficiënte manier aan de man te brengen, vonden ze bij MR Solar, een grote nationale speler in België en Nederland. Reclamebureau Peggy O werkte een campagne uit met Jacques Vermeire in de hoofdrol.

“Het doeltreffendste medium om te werken aan je naamsbekendheid en tegelijk je boodschap over te brengen aan je doelgroep is via televisie. Maar zomaar een campagne lanceren op tv is niet voldoende: je moet je onderscheiden met een weldoordachte strategie. En die strategie werkten we uit tot een zelfrelativerend en ontwapenend concept. Eentje die het scepticisme over zonnepanelen wegneemt en het doelpubliek overtuigt van de voordelen,” klinkt het bij Peggy O.

“Om ons verhaal op een ludieke en informerende manier te vertellen, gingen we op zoek naar een spokespersoon. Een figuur die met de nodige geestigheid en enthousiasme de terughoudendheid en twijfel bij de mensen tenietdoet en hen opnieuw warm maakt voor zonnepanelen. En dat vonden we in de legendarische Jacques Vermeire. Dankzij onze bekende hoofdrolspeler, humor en originaliteit slagen we erin om op te vallen in het bedrijvige medialandschap en is onze televisiespot te zien op diverse zenders van DPG Media.”