Pepsi en Kompany gaan voor curling 


Crea / News

29c65328-a1b0-457c-88c5-5fae3486b4d3Pepsi Max wil deze zomer iedereen prikkelen en inspireren. En dat met de nieuwe campagne “Love it. Taste it”, die het publiek moet aanzetten om van nieuwe dingen te proeven. Op die manier onderstreept het de intense smaakbeleving van Pepsi MAX onder het mom van: zij die er vandaag niet van houden, hebben het gewoon nog altijd niet geprobeerd.Voetbalster Vincent Kompany draaft opnieuw op om de campagne te ondersteunen en hij neemt dat deze keer wel héél erg letterlijk. Kompany ontdekt met name iets totaal nieuws: hij waagt zich aan curling.

De campagne “Love it. Taste it” zal gelanceerd worden via tal van kanalen: van outdoorreclame over digitale media, sampling tot een partnership met Spotify. In een mini-serie op sociale media voert Pepsi Max tevens tal van bekende gezichten en consumenten op die uitgedaagd worden om eens iets totaal anders uit te proberen. En om dan te kijken of ze er wel degelijk van houden of niet.

« Heel wat mensen houden van de smaak van Pepsi Max. We zijn ervan over tuigd dat zij die dit nog niet doen, Pepsi Max gewoon niet kennen, » zegt Mark Kirkham, hoofd marketing en innovatie van PepsiCo Beverages West-Europa. « Met onze zomercampagne brengen we dat op een erg speelse wijze opnieuw top of mind. We doorbreken de dagelijkse routine en door nieuwe dingen uit te proberen, worden frisse ervaringen gecreëerd. Zo hopen we dat mensen  iets nieuws ontdekken om van te houden. Net zoals we hen dus aan moedigen om Pepsi Max te proberen en er van te houden. »

Pepsi Max-ambassadeur en bekende voetballer Vincent Kompany trapt de campagne af. Voor het eerst in zijn leven waagde hij zich aan een wedstrijdje curling onder de vakkundige begeleiding van de Wereldkampioen Curling Thomas Ulsrud. Kompany moest hierbij behoorlijk ver uit zijn comfortzone komen. Dit is allesbehalve een partijtje voetbal natuurlijk. Ulsrud nam de voetbalster en zijn vrienden mee het ijs op. Tijdens een vriendschappelijk wedstrijdje kreeg het gezelschap heel wat technische tips en tricks uit het curling mee.

« Ik wist totaal niet wat ik moest verwachten, » klonk het achteraf bij Vincent Kompany. « Zover begaf ik me nog nooit uit mijn comfortzone. Maar het was waanzinnig. Wat een heerlijke nieuwe ervaring. Dikke merci, Pepsi Max. Curling blijkt een geweldig spel. Ik vind het super. En ik ben er zeker van dat iedereen zo andere dingen in zijn leven kan toelaten om het allemaal nog wat fijner en amusanter te maken. »

« Ook voor mij was dit erg leuk om te doen, » aldus Thomas Ulsrud. « Ik kon iets delen waar ik zelf zo gepassioneerd mee bezig ben, met iemand die nog nooit curling had gedaan. Het deed me echt wat toen ik zag dat ze er zo van genoten. Bovendien was ik verrast hoe snel Vincent en zijn team ermee weg waren. Maar ja, het zijn niet voor niets briljante sportlui. »

Pepsi Max moedigt alle fans aan ook nieuwe muzikale wegen te verkennen. Met behulp dan van het partnership met het digitale muziekplatform Spotify. De “Love it. Taste it”-campagne wordt over heel Europa gelanceerd op Spotify. Het nodigt gebruikers uit om te proeven van nummers of artiesten die ze nog niet kennen maar die volgens Spotify wel in de lijn liggen van eerder beluisterde muziek.