Persgroep-dochters BT en Metroxpress bundelen krachten

Media / News

metroxpressIn Denemarken hebben twee De Persgroep-bedrijven, de krant BT en de dagelijkse gratis krant Metroxpress, besloten de krachten te bundelen in de nieuwe onderneming BTMX, die een dochteronderneming wordt van Berlingske Media.

De creatie van BTMX gaat gepaard met een uitgesproken ambitie: de nieuwe onderneming wil de meest gelezen kranten in Denemarken publiceren, zowel digitaal als op papier. “We bundelen de krachten omdat het zin heeft – zowel voor de lezers als de adverteerders en vanuit zakelijk oogpunt. De twee kranten worden dagelijks gelezen door meer dan 600.000 printlezers en 2.5 miljoen digitale gebruikers per maand, dat bereik verwachten we nog uit te breiden. Beide titels zijn meesters in het creëren van content waar veel vraag naar is en onze aanpak naar lezers en commerciële partners is uniek in de markt,” zegt Mette Maix, CEO van Berlingske Media.