Pete Case Global Chief Creative Officer Ogilvy Social.Lab

News / People

Pete Case is aangeduid als global chief creative officer van Ogilvy Social.Lab. Hij was in het verleden al CCO van Ogilvy in Zuid-Afrika. Hij zal nu de creatieve strategie van verschillende Ogilvy- en Social.Lab-kantoren wereldwijd helpen aansturen. Met meer dan 30 jaar ervaring op het gebied van design, marketing, CX, promotie en reclame zal Case zijn expertise inzetten om de creatieve resultaten en de creatieve community van Ogilvy te versterken. Als gewezen nummer 9 op de wereldranglijst van CCO's (volgens het prestigieuze WARC-rapport) heeft Case meer dan 1 000 ontwerp- en reclameprijzen gewonnen, waaronder vier Grand Prix in Cannes en twee Emmy Awards. Hij maakt in zijn nieuwe rol ook deel uit van de Ogilvy Worldwide Creative Council, Ogilvy's belangrijkste wereldwijde forum voor creatief leiderschap. Liz Taylor is voorzitter van die raad. Ze werd onlangs aangesteld als de nieuwe Global CCO van Ogilvy.

Pete Case verkocht zijn digitale bureau (Gloo) aan Ogilvy/WPP in 2005 en gelooft in het creëren van 'werk dat werkt'. Hij heeft een sterke ondernemerszin, hecht veel belang aan teamwerk en begrijpt hoe belangrijk cultuur en people management zijn om succes te boeken. Pete Case: "De nieuwe wereldwijde strategie waardoor Ogilvy steeds meer van betekenis kan zijn op het kruispunt van innovatie, creativiteit, data en media - naast de kans om te werken met ongeloofelijk getalenteerde mensen in ons wereldwijde netwerk - was een beslissende factor om terug te keren."

Pete Case is een ervaren jurylid van verschillende wereldwijde awardshows en een geroutineerd bestuurslid van diverse sectorforums. Hij heeft zowel in het Verenigd Koninkrijk als in Zuid-Afrika gewerkt en zal zijn job vanaf Kaapstad uitoefenen.