Na de verlenging van het contract van bondscoach Roberto Martínez is de beoogde aanstelling van Peter Bossaert een nieuwe stap in het verder vormgeven van een professionele en toekomstgerichte voetbalfederatie. Gérard Linard: “Met de sterke prestaties van onze Rode Duivels is het Belgische voetbal één van de beste exportproducten van ons land. Dit is het moment om de bond nationaal en internationaal beter op de kaart zetten. We willen de Koninklijke Belgische Voetbalbond op een stevige professionele leest schoeien en een nieuwe wind laten waaien. Om die reden hebben we Peter Bossaert aangetrokken.”
Peter Bossaert,die eerder dit jaar Medialaan verliet, heeft zijn eigen kijk op deze overstap van de media- naar de voetbalwereld: “De voetbalwereld staat voor grote ontwikkelingen op nationaal en internationaal niveau. Niet alleen hebben we met de Rode Duivels een prachtig product, ik heb op zijn minst evenveel belangstelling voor de maatschappelijke rol van de sport. Ik wil graag mee bijdragen aan de verdere ontwikkeling van de voetbalsport en mijn schouders zetten onder de uitbouw van een stevige en professionele omkadering. Het was een lang gekoesterde droom om ooit iets met voetbal te doen. Toen deze trein langskwam, kon ik niet anders dan erop springen.”
De aanstelling dient nog bekrachtigd te worden door het Uitvoerend Comité. Als alles volgens plan verloopt, gaat Peter Bossaert op 1 september 2018 van start. Na een loopbaan van 5 jaar bij Unilever en 3 jaar bij Campina, zette Peter Bossaert in 1997 de stap naar de mediasector. Eerst als commercieel directeur van de tv-activiteiten van Medialaan (toen nog VMMa), in 2000 als algemeen directeur radio. Een jaar later zou hij er Qmusic opstarten. De voorbije 6 jaar was hij CEO van Medialaan, waarmee hij leiding gaf aan de televisie- (VTM, Q2, Vitaya, Jim, VTM Kzoom), radio- (Qmusic, JOE fm en Qmusic Nederland) en telco-activiteiten (Mobile Vikings en Jim Mobile). Peter Bossaert is tevens onafhankelijk bestuurder bij het beursgenoteerde Lotus Bakeries NV.