Peter Van de Veire gaat kaal voor Think-Pink en Leo Burnett

Peter Van de Veire Think Pink

Crea / News

Peter Van de Veire Think PinkDat Peter Van De Veire niet vies is van een kleine stunt, is al langer geweten. Maar vrijdag 14 oktober ging hij wel heel ver: hij liet zich live op MNM kaal scheren. Hij deed dit vreemd genoeg niet zomaar, maar voor de nationale borstkankercampagne Think-Pink.

Peter Van de Veire Think Pink
Vrijdag 14 oktober is face Your Fears Day. Peter Van de Veires grootste angst is dat hij al zijn haar in één keer zou verliezen. En dat geldt helaas ook voor veel mensen die een kankerdiagnose krijgen. Daarom schonk de MNM-presentator vandaag symbolisch zijn haar aan de Geef om Haar-actie van Think-Pink en Samsung en werd hij helemaal kaal geschoren. Peters reactie achteraf: “Dit is alsof je ’s ochtends wakker wordt en je teen weg is.”

Peter Van de Veire Think Pink

De actie kadert in de #20cm campagne die Leo Burnett ontwikkelde voor Geef om Haar van Think-Pink/Samsung. Deze campagne roept op om minstens 20 cm haar te doneren om pruiken mee te maken om kankerpatiënten een hart onder de riem te steken.
Peter Van de Veire Think PinkThink-Pink zamelt al sinds 2008 met Geef om Haar paardenstaarten in. Al vanaf dag 1 is Samsung partner van Think-Pink. Om het tiende werkjaar samen extra kracht bij te zetten, ontwikkelde Leo Burnett de website think-pink.be/20cm. Daarop kunnen mensen hun voor- en nafoto’s van de knipbeurt delen. Uploaden gaat heel makkelijk, en de foto’s kunnen daarna vlot gedeeld worden op sociale media met de hashtag #20cm. En zo inspireert elke staart iemand anders om ook actie te ondernemen.