Meer dan 9 miljoen sneetjes brood in België en meer dan 10 miljoen sneetjes brood in Nederland worden wekelijks weggegooid. Ofwel meer dan 1 miljoen euro aan brood per week dat bij het afval beland. Zonde toch? Tijd voor broodnodige veranderingen dacht Philadelphia. Bijgestaan door Amphion zetten ze zich samen in tegen broodverspilling.
De campagne ‘Broodwinners’ maakt de Belgen en Nederlanders bewust van de broodverspilling-problematiek, maar inspireert vooral om met oud brood en Philadelphia lekkere croques en tosti’s te maken. Een online webpagina en enkele online video’s, met een sympathieke broodmascotte in de hoofdrol, ondersteunen de campagne.
Een QR-code op het POS materiaal leidt de consument rechtsreeks naar de inspirerende croque en tosti recepten van Philadelphia op de webpagina philadelphia.be/broodwinners. Het moedigt de consument aan het beste te halen uit hun broodresten.
PROJECTMANAGER PR & COMMUNICATIE - NANS
OVER WITH LOVE NANS* With Love Nans* is een creatief communicatie- en PR-agency […]
Account Manager - Mediamixer
Word jij de brug tussen creativiteit, strategie en media? Bij MediaMixer zoeken we […]
Strategic Planner - Mediamixer
Wat we zoeken? Een strateeg met een scherpe geest, een neus voor trends […]
Strategic Director - Wavemakers
Welkom bij Wavemakers Bij Wavemakers hebben we een passie voor baanbrekende PR en […]