Philippe de Selliers speelt Patron Incognito

Media / News / People

Philippe de SelliersAfgelopen oktober stemde Philippe de Selliers, ceo van Leonidas, in met een deelname aan ‘Patron Incognito’, een realityprogramma van de Franse zender M6. Vermomd als gewone werknemer ging hij aan de slag in zijn eigen bedrijf. In Noord-Frankrijk werkte hij zij-aan-zij met Malorie (salesmedewerker) en Logan (merchandiser voor de koelkasten en winkelrekken in nieuwe verkooppunten), terwijl hij in de fabriek van Brussel het beste van zichzelf gaf naast Adèle (magazijnmedewerker). LeonidasLogoPhilippe de Selliers volgt het reilen en zeilen van zijn bedrijf op de voet en is twee tot drie keer per week te vinden in de Leonidas-fabriek of in een van de vele verkooppunten. Maar zijn deelname aan het programma was de ideale manier om het bedrijf eens door een anonieme bril te bekijken. Incognito kon hij zich helemaal onderdompelen in de dagelijkse routine van de werknemers bij Leonidas.
Na afloop besloot Philippe de Selliers meer dan tien corrigerende maatregelen in te voeren om bepaalde processen binnen Leonidas te verbeteren. Als werknemer kon hij immers makkelijk de vinger leggen op enkele werkpunten om zijn bedrijf naar een nog hoger niveau te tillen. De nieuwe maatregelen moeten niet alleen de koopervaring van de consument verbeteren, maar ook het welzijn op de werkvloer. De raad van bestuur zal tweewekelijks een balans opmaken van het actieplan, dat bovendien wordt uitgebreid met enkele andere projecten.