Philippe De Wulf neemt teugels VO Citizen over

News / People

Het communicatiebureau VO Citizen heeft voortaan officieel een nieuwe leider, Philippe De Wulf. Dankzij zijn inzicht in maatschappelijke vraagstukken, zijn specifieke expertise (met name op het vlak van mobiliteit, duurzaamheid en diversiteit) en zijn nabijheid tot de burgers en de spelers op het terrein, profileert VO Citizen zich steeds meer als een legitieme en creatieve referentie in de communicatiesector. Het bureau is ook bekend van campagnes zoals Barlos, Stad 30, de rebranding van Brussel Fiscaliteit, We Need You voor Infrabel en de Grand Départ van de Tour de France in 2019.

Bijna drie jaar geleden kwam Philippe het team versterken en kreeg hij de kans om strategieën en concepten uit te werken voor klanten zoals de FOD Economie, FOREM, Brussel Mobiliteit, Net Brussel, UNESCO,... Hij werd uiteraard niet toevallig benoemd tot hoofd van het team, maar wel omdat hij als geen ander zowel de wereld van de instellingen als die van de bureaus kent. Na zijn studies in Gent en zijn tussenstops bij Profirst, CPM en Anouk & Co werkte hij mee aan de oprichting van het bureau 20Something. Daarna keerde De Wulf als partner terug naar Anouk Sendrowicz om uiteindelijk de wereld van de bureaus achter zich te laten en aan de slag te gaan bij de Stad Brussel, waar hij de communicatiecel oprichtte en woordvoerder was van de schepen van mobiliteit.

Bij VO Citizen keert hij terug naar de wereld van de bureaus. Zijn missie? De banden tussen de burgers en de Belgische instellingen aanhalen en de expertise van het bureau verder ontwikkelen om zo strategieën voor te stellen die steeds ambitieus en relevant zijn om de burgers te bereiken.

“Door zijn uitgebreide ervaring in privé- en overheidscommunicatie, maar vooral omdat zijn waarden overeenstemmen met die van het bureau, ben ik ervan overtuigd dat Philippe de ideale persoon is om VO Citizen te helpen groeien,” besluit Alexandre Velleuer, CEO van VO Citizen en VO Event.