Philippe De Wulf (VO Group): "Authenticiteit en inclusie: een strategische keuze'"

News / Sustainability

Philippe De Wulf is head of VO Citizen bij VO Group. Hij is gespecialiseerd in burgercommunicatie en heeft een passie voor value-driven communicatie, zowel voor publieke instellingen als voor merken. Hij hecht veel belang aan inclusieve en verantwoorde communicatie. Voordat hij de overstap maakte naar VO, was hij venoot bij Anouk Sendrowicz & Partners en mede-oprichter van 20Something (voorheen 6+1). Hij is ook lid van ELMA (European LGBTQIA+ Media Association) en geeft les in communicatie aan Thomas More. Op 20 november 2024 zal hij spreken tijdens onze jaarlijkse bijeenkomst Orbit by PUBXP. Reserveer je plaatsen hier.

Waarom is het belangrijk om authenticiteit en inclusie op te nemen in communicatiecampagnes?

"Het integreren van authenticiteit en inclusie in campagnes is eerst en vooral een strategische keuze binnen het MVO-beleid van een adverteerder, waarbij het doel is een positieve maatschappelijke impact te creëren. Door je doelgroep goed te kennen en hun specifieke verwachtingen en waarden te respecteren, bouw je vertrouwen op. Het is essentieel om diversiteit op een authentieke en natuurlijke manier te vertegenwoordigen, zonder het te forceren. Dat alles draagt bij aan de opbouw van een duurzame merkidentiteit en versterkt de relatie met het publiek op lange termijn."