Philippe en Anne Stassen zetten Tournée Minérale in

Marketing / News / Retail

Tournée Minérale staat voor de deur. Een maand lang drinken we geen alcohol. Dat wil ook zeggen: een maand lang beter slapen, concentreren én een stabieler gemoed. Volgens de WHO drinken we wereldwijd 15% minder alcohol dan 10 jaar geleden. En in België drinken we met z’n allen vaker alcoholvrij. De alcoholvrije wijnmarkt is nu 3 tot 4% van het totale aanbod, tien jaar geleden was het minder dan een procent. De NA-aperitiefmarkt steeg afgelopen jaar met 45%. Bovendien is NA-bier het sterkststijgende biersegment - en daalt het gewone pilsbier. De vraag naar lekkere, non- alcoholische dranken blijft stijgen. Logisch, want het is niet omdat we minder alcohol willen drinken, dat daarom ook de feestelijkheid moet verdwijnen, toch? Sinds de familie Stassen haar cidrerie in 2014 verkocht aan Heineken, trekt ze met Neobulles volop de kaart van alcoholvrije dranken.

In 2014 richtten Philippe Stassen en zijn dochter Anne Neobulles op. Ze wilden een gelijkaardige feestelijke ervaring bieden aan zij die minder of geen alcohol willen drinken. Neobulles’ gamma biedt dranken en smaken aan die hun alcoholische tegenhangers evenaren. “Klinken met een glaasje bubbels, een alcoholvrije cocktail of biertje is toch feestelijker dan een glaasje water. Met z’n allen willen we gerust minder alcohol drinken, maar dat gevoel van vieren behouden. Door een kwalitatieve ervaring aan te bieden geloven we dat we de alcoholvrije markt verder kunnen doen groeien”, aldus Anne Stassen. Bovendien zitten de klassieke alternatieven als frisdrank boordevol suiker, maar dit is sterk geëvolueerd naar alcoholvrije dranken die ook vaak laag in suiker en calorieën en/of vegan zijn. Neobulles is eigenaar van de merken Vintense 0,0% en Bière Des Amis en met Vintense 0,0% onmiskenbare marktleider in de non-alcoholsche wijnmarkt (ex-bier) in België. “Naast onze eigen productenimporteren we ook de beste producten in marktsegmenten waarop we (nog) geen eigen producten hebben. Zo brengen we Lyre’s, het meest volledige en meest bekroonde non- alcoholische spirits merk ter wereld, op de Belgische markt”, vertelt Anne Stassen. Deze NA spirits zijn ontworpen om de smaak van de klassieke spirits te evenaren. Van een pure American Malt of Amaretti tot een non-alcoholische Whisky Sour, Daiquiri of een Negroni.