PHILIPS: BEST SMALL DOMESTIC APPLIANCES BRAND

Best Brands / News / Research

Sinds 17 maart weten we welke merken in 2019 de harten en de portemonnee van de Belgen hebben veroverd. In de categorie "Best Small Domestic Appliances Brand” van Best Brands 2020 is dat PhilipsServiceplan, het bureau achter Best Brands, vertelt waarom het merk een verdiende winnaar is.

Met de hoogste Share of Market en Share of Soul, een hoog cross-sellingpotentieel en 70% van de respondenten die verklaren een sterke relatie met Philips te hebben, wint het merk met gemak de Best Small Domestic Appliances Brand award. Met een Best Product Score van 77 komt het merk bovendien ook in de top 10 voor het Best Product Brand.

Hoewel Philips een leider is in zijn categorie, heeft het onlangs aangekondigd dat het de opties voor zijn activiteiten op het gebied van huishoudelijke apparaten herziet, omdat die piste strategisch gezien niet geschikt is voor een toekomst als leider op het gebied van gezondheidstechnologie. Het merk wil zich concentreren op het gebied van welzijn en gezondheid en zal blijven innoveren en investeren in mondverzorging, persoonlijke verzorging en moeder- en kinderverzorgingsapparatuur. In overeenstemming hiermee streeft Philips ernaar de wereld gezonder en duurzamer te maken door middel van innovatie. Een van de belangrijkste doelstellingen van het merk is het leven van 3 miljard mensen per jaar tegen 2030 te verbeteren. Een belangrijke huidige trend is een verschuiving naar een gepersonaliseerde gezondheid. Het gebrek aan toegang tot betaalbare, hoogwaardige zorg is een van de meest urgente problemen van onze tijd die Philips aanpakt door de toegang tot zorg voor iedereen te helpen uitbreiden door middel van verantwoord leiderschap, innovatie en samenwerking.

Het merk gebruikt de kracht van data en analyses om oplossingen naadloos te integreren in het dagelijks leven van mensen en hun dagelijkse routines, zoals slaaptechnologie en mondhygiëne. Philips wil consumenten in staat stellen een proactieve houding aan te nemen ten aanzien van mondgezondheid en hen helpen bij het voorkomen van mondziekten. Dat doen ze via tandheelkundig advies van op afstand en apps die de gebruiker begeleiden en advies geven over persoonlijke mondhygiëne, goede poetstechnieken en het delen van poetsgegevens met hun tandartsen. Het bedrijf ziet geen limiet aan het soort en de hoeveelheid gegevens die een consument nu over zichzelf kan verzamelen en is ervan overtuigd dat elektronische draagbare apparaten en aangesloten apps meer bewustzijn kunnen creëren rond gezondheid en levensstijl. Bovendien erkent Philips de dreiging van de klimaatsverandering en de gevolgen die deze kan hebben voor de gezondheid van de mens. Daarom heeft het merk zich ertoe verbonden om 100% CO2-neutraal te worden in zijn activiteiten en al zijn elektriciteit te winnen uit 100% hernieuwbare bronnen.

Door consumenten te blijven stimuleren om een actievere rol te spelen in het beheer van hun eigen gezondheid en hen te voorzien van manieren om hun gezondheidsgegevens in contact te brengen met professionals in de gezondheidszorg, zorgt Philips voor meer preventieve, gepersonaliseerde zorg en onderhoudt het de sterke relatie die het bedrijf al met zijn klanten heeft. Philips heeft zijn avontuur in huishoudelijke apparaten met een knaller afgesloten door de prijs voor Best Brand in zijn categorie te winnen...

OVER BEST BRANDS

Serviceplan en GfK delen dezelfde passie: het bouwen van sterke merken. Merken die zowel economisch als emotioneel presteren.  Een onderzoek onder 5.000 consumenten, waarbij we 350 merken uit 21 verschillende bedrijfssectoren analyseerden, leidde tot een ranglijst met de Best Brands. Met een studie van de emotionele en sociale relaties die consumenten ontwikkelen met uw merk en met de concurrentie, kan uw merk de KPI's van bestaande klanten verhogen, het consumentengedrag beter begrijpen, de klantenwerving en -retentie verhogen en het toekomstige succes vormgeven.

Benieuwd naar de resultaten van uw merk? Aarzel dan niet om contact op te nemen via info@bestbrands.be.