Pivott maakt het Epic voor Proximus

Crea / News

proximusProximus en pakte op 25 juni uit met haar nieuw product: Epic. Een abonnement volledig afgestemd op de noden van millennials: ongelimiteerde data en dit voor de populairste apps. De 360°-campagne werd als primeur gerealiseerd door het digitaal reclamebureau Pivott. Van influencers tot facemapping, alles werd uit de kast gehaald.
Epic positioneert zichzelf in het telecomlandschap als sidekick van de 18- tot 25-jarigen. Deze trachten zich dagdagelijks te onderscheiden van de massa en zijn steeds druk in de weer om hun belevenissen te delen met het wereldwijde web. De tagline ‘Make it epic’ staat hierbij voor eindeloos veel mogelijkheden en een zorgeloze, mobiele levensstijl.
epicVoor de realisatie van concept tot campagne werd het digitaal reclameagentschap van Proximus, Pivott, ingeschakeld. Deze all-around campagne is voor het bureau een primeur: Pivott werkt reeds vier jaar zowat alle online campagnes uit voor het merk, maar slaat naast below the line nu dus ook de weg in van above the line. De digitale aanpak blijft de basis voor de uiteenzetting van het concept. Zo werd er naast een televisiespot en de mini-site ook een Spotify-spot, bannering, creatieve videocontent en een socialmediaplan uitgewerkt. Alle content omtrent het nieuwe product werd daarnaast gecentraliseerd op een exclusieve applicatie ontwikkeld voor Epic. Deze heeft als doel de uitvalsbasis te worden voor jongeren en hun mobiele levensstijl: van het raadplegen van hun verbruik tot het ontdekken van hippe en informatieve blogs. Het campagnebeeld van deze communicatie-uitingen omvat het gebruik van face-mapping: een uiterst precieze projectie van opvallende kleuren en 3D-animatie welke de persoonlijkheid van het nieuw product nogmaals in de verf zet.



Credits:
Client : Proximus
Contacts : Alex Thoré, Aurélie Denayer, Emmanuelle Puttemans, Tim Colman, Manoëlle Ballaux Agency : Pivott
Account Director : Anne Beyens/Bertrand Lejeune
CTO : Olivier Van Duyse
Account Manager : Ine Panis, Amir Khidojatov
Creative Director : Alain Caviggia
Creative Team : Nicky de Grave, Carmen Van Buggenhout
Social Team : Louise Vankueken, Sarah Meskens
Art & film Buyer : Laura Bogaerts
Film Director : Nicolas Jandrain
DOP : François Starr
CGI images/Post-Production : Nozon
Face Mapping : Starloops François Preisser
Sound/Radio Production Company : Raygun
Film Production Company : SiA
Producer : Philippe Legast
Head of Design : Pim Kramer
Design Team : Cassandra Beyne, Christel Branchereau
Motion Designer : Carles Gascon
Web developer : Tom Anthoni
Photographer : François Chevalier
Packaging : Altavia Act