Play Nostalgie en Happiness brengen muzikale hommages aan verkeersslachtoffers

Elke derde zondag van november vindt de Werelddag voor de Herdenking van Verkeersslachtoffers plaats. Een dag waarop alle verkeersslachtoffers worden herdacht en waarbij we stilstaan bij de impact van een verkeersongeval op verkeersslachtoffers, nabestaanden en naasten. Happiness en Play Nostalgie sloegen de handen in elkaar met vier verenigingen voor verkeersslachtoffers (Ouders van Verongelukte Kinderen, vzw Rondpunt, Over-Hoop én Getuigen Onderweg) om Vlaamse slachtoffers muzikaal te herdenken.
Wie zondag 19 november naar Play Nostalgie luisterde, kon een aantal korte getuigenissen horen waarin ouders, broers, zussen of vrienden van verkeersslachtoffers hun dierbaren terug tot leven brengen. Ze doen dat met de favoriete songs van de slachtoffers. Hartverwarmende radio die ook een belangrijk probleem aankaart, want volgens een studie van STATBEL stierven er in 2022 ongeveer elke dag 2 personen in het verkeer in België. 540 levens. Confronterende cijfers die het belang van vandaag aantonen. An Vandeborne, directeur van Ouders van Verongelukte Kinderen, vertelt: “Ouders van Verongelukte Kinderen is dagelijks in de weer om families van jonge verkeersslachtoffers met elkaar in contact te brengen zodat lotgenoten steun en (h)erkenning bij elkaar vinden. Tussen lotgenoten is de solidariteit groot, met respect voor de eigenheid van ieders verhaal en beleving. Daarom hechten we elk jaar ook zoveel belang aan de Werelddag voor de Herdenking van Verkeersslachtoffers. Omdat we op die dag mensen éxtra kunnen sensibiliseren en informeren.”
De keuze voor Play Nostalgie als partner was ook meteen duidelijk voor Ouders van Verongelukte kinderen, vzw Rondpunt, Over-Hoop en Getuigen Onderweg. Jo Nachtergaele, station manager Play Nostalgie: “Bij Play Nostalgie maken we graag verbindende radio. Toen Happiness ons voorstelde om verkeersslachtoffers op een warme en muzikale manier te herdenken, dan zijn we daar meteen samen mee aan de slag gegaan.” EnArnoud Sneijers, coördinator van vzw Rondpunt, vult aan: “Muziek kan emoties die je niet in woorden kunt omschrijven tastbaar maken. En biedt enorm veel troost. Play Nostalgie was vanzelfsprekend de perfecte partner voor deze actie” .

Credits
Client: OVK - PEVR
- Contacts: An Vandeborne
Agency: HAPPINESS BRUSSELS
- Executive Creative Management: Karen Corrigan
- Chief Creative Officer: Geoffrey Hantson
- Managing Director : Hans Smets
- Creative: Florian Decoster en Sara Bergers
- Account Executive: Raphaël Naudts
- Motion: Arthur Nunes
Partner: Play Nostalgie
- Jo Nachtergaele: Station Manager Play Nostalgie
- Ken Siereveld: Interviews & Productie Getuigenissen
- Thomas Rottier: Sound Design
- Silke De Kempeneer: Socials Play Nostalgie
Ook in samenwerking met:
- Arnoud Sneijers: Rondpunt vzw
- Sabine Cocquyt: Over-Hoop
- Sigrid Engelen: Getuigen Onderweg
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]
Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Customer Engagement Strategist - Christelijke Mutualiteit
Bedrijfsomschrijving Werken bij CM, is werken met goesting. Want bij CM heb je […]