Plumka gaat voor een uitgebreide herpositionering. Het dekbeddenmerk evolueert naar een Direct-To-Consumer(D2C)-model. Om die merktransformatie in goede banen te leiden, klopte het aan bij Lucy.
Plumka is een Belgisch familiebedrijf met zo’n 100 jaar ervaring. Het merk van hoofdkussens en dekbedden verkocht zijn producten al die tijd uitsluitend via retailers. Tot nu. Plumka speelt in op de veranderende markt en switcht resoluut naar de e-commerce en direct-to-consumer-verkoop.
Forget the fuss, Embrace the fluff
De strategie die Lucy voor Plumka bedacht gaat in tegen de torenhoge verwachtingen die concurrenten op hun klanten projecteren. Zo zouden hun matrassen, hoofdkussens en dekbedden ervoor zorgen “dat je beter slaapt en dus nog productiever bent”. Plumka trekt liever de kaart van het escapisme. Ook technische en rationele argumenten laat het merk achterwege. Bij Plumka moet je niet zijn om je slaap-DNA te ontdekken of om een betere versie van jezelf te worden. Wél om even helemaal aan de wereld te ontsnappen. Plumka 2.0 pleit voor minder prestatiedruk en meer ontspanning. De nieuwe baseline luidt dan ook: Forget the fuss. Embrace the fluff.
Bij dit warme merkverhaal hoort ook een online campagne. Onder het motto ‘It’s okay to sleep’ creëerde Lucy een eerste reeks beelden die je zin geven om terug onder de wol te kruipen.
Credits
Brand: Plumka
Agency: Lucy
Contact: Nathalie Flachs
Creatives: Jan Nagels & Matthew Lootens
Designer: Samuel Allemand & Jan Sidgwick
Account manager: Anouk Van der Wallen
Creative director: Laurent Dochy
Strategy: Eline Goethals
Photography & videography: Annie van Noortwijk & Marije Seijn
Photo-assistant: Louis-Philippe Beauduin
Photo production company: Crush
Producers: Camille Cieters & Femke Timmers
PR/PA Manager - Recupel
Ben jij dé PR/PA Manager die de stem van Recupel wilt zijn? Wil […]
Head of Digital - Bridgeneers
We zoeken een ervaren digitaal specialist die bruggen kan bouwen tussen klanten en […]
Vacature Accountmanager Nationaal - Lijncom
Lijncom zoekt een dynamische professional voor de nationale verkoop van advertentieruimte op bussen, […]
Creative Director - Impuls Communicatie
Groeien, dat doen we samen. Met ons team, met onze klanten én met […]