Plumka deelt de lakens met Lucy

Crea / News

Plumka gaat voor een uitgebreide herpositionering. Het dekbeddenmerk evolueert naar een Direct-To-Consumer(D2C)-model. Om die merktransformatie in goede banen te leiden, klopte het aan bij Lucy.

Plumka is een Belgisch familiebedrijf met zo’n 100 jaar ervaring. Het merk van hoofdkussens en dekbedden verkocht zijn producten al die tijd uitsluitend via retailers. Tot nu. Plumka speelt in op de veranderende markt en switcht resoluut naar de e-commerce en direct-to-consumer-verkoop. 

Forget the fuss, Embrace the fluff

De strategie die Lucy voor Plumka bedacht gaat in tegen de torenhoge verwachtingen die concurrenten op hun klanten projecteren. Zo zouden hun matrassen, hoofdkussens en dekbedden ervoor zorgen “dat je beter slaapt en dus nog productiever bent”. Plumka trekt liever de kaart van het escapisme. Ook technische en rationele argumenten laat het merk achterwege. Bij Plumka moet je niet zijn om je slaap-DNA te ontdekken of om een betere versie van jezelf te worden. Wél om even helemaal aan de wereld te ontsnappen. Plumka 2.0 pleit voor minder prestatiedruk en meer ontspanning. De nieuwe baseline luidt dan ook: Forget the fuss. Embrace the fluff

Bij dit warme merkverhaal hoort ook een online campagne. Onder het motto ‘It’s okay to sleep’ creëerde Lucy een eerste reeks beelden die je zin geven om terug onder de wol te kruipen.

Credits

Brand: Plumka
​Agency: Lucy

Contact: Nathalie Flachs
​Creatives: Jan Nagels & Matthew Lootens
​Designer: Samuel Allemand & Jan Sidgwick
​Account manager: Anouk Van der Wallen
​Creative director: Laurent Dochy
​Strategy: Eline Goethals

​Photography & videography: Annie van Noortwijk & Marije Seijn
​Photo-assistant: Louis-Philippe Beauduin
​Photo production company: Crush
​Producers: Camille Cieters & Femke Timmers