Jongeren komen online dagelijks in contact met informatie. Dat blijkt ook uit cijfers over jeugd en mediagebruik: jongeren gebruiken hun smartphone vooral om online te communiceren, ter vermaak, maar ook om informatie op te zoeken. En die krijgen ze, vanuit alle hoeken van het internet: de influencers waar ze naar opkijken delen naar hartenlust (gesponsorde) content en vormen zo mee hun kijk op merken, mens & maatschappij – en zoekmachines, die geven een antwoord op zowat elk mogelijk denkbare vraag. Het is dan ook belangrijk om jongeren te leren omgaan met die massale hoeveelheid aan informatie... en daar kunnen reclamecampagnes een rol in spelen.
Team Talk Radio, de podcast van PUB Magazine, nodigde Dries De bruyn, creative director bij LDV United, uit voor een gesprek over jongeren en reclame. Wat vindt hij als reclamemaker belangrijk als het over jongeren gaat? Hoe doe je dat goed, ‘jongeren bereiken’? En hoe ging hij die uitdaging aan voor gezondheidsfonds CM, dat recent nog een nieuw jongerenplatform lanceerde? Eén ding is zeker: “De aandacht van jongeren is felbevochten, dus die kan je niet zomaar opeisen, die moet je verdienen.”
Dat en (veel meer) ontdekt u in een nieuwe Team Talk Radio. Geniet!
Account Manager - Mediamixer
Word jij de brug tussen creativiteit, strategie en media? Bij MediaMixer zoeken we […]
Strategic Planner - Mediamixer
Wat we zoeken? Een strateeg met een scherpe geest, een neus voor trends […]
Vacature Junior Art Director - Bridgeneers
Bridgeneers is op zoek naar een Junior Art Director om ons creatieve team […]
Strategic Director - Wavemakers
Welkom bij Wavemakers Bij Wavemakers hebben we een passie voor baanbrekende PR en […]