Point of view: zolang er meerwaarde is voor de 50-plusser, werkt interactieve marketing

"Een vrijkaart voor #LikeMe in het Sportpaleis om 50-plus aan een quizje te laten deelnemen zal weinig indruk maken. Dat betekent nog niet dat interactieve marketing niet langer werkt voor het zilveren marktsegment. Ook met een rimpel en grijze lok blijven mensen op zoek gaan naar meerwaarde en een leuke beleving.
Hen niet langer betrekken in jouw interactieve campagne kan je als merk trouwens duur te staan komen als je weet dat meer dan de helft van de volwassen consumenten 50-plus is. Consumenten die betrokken willen blijven, gehoord willen worden en eisen dat je hen ernstig neemt en rekening met hen houdt.
Interactieve marketing is een ideale manier om een lijntje uit te gooien naar de oudere consument. Op voorwaarde dat je het juiste lijntje op de juiste plaats op het juiste moment uitgooit. De online oogtest zoals die van Hans Anders is hier een mooi voorbeeld van. De belofte dat je hiermee zicht op je zicht krijgt, haalt zeker ook 50-plussers over de streep. Zelfs al vraagt de online oogtest enige digitale vaardigheid en wat van je tijd.
Met Bureau50 ontwikkelden we een digitale woontest waarmee 50-plussers nagaan of hun woning veilig en comfortabel blijft voor een minder mobiele oudere bewoner. Ook hier neemt de 50-plusser graag aan deel. Het opt-in vakje wordt regelmatig aangevinkt waarmee mensen naar meer info vragen over levensloopbestendig wonen.
Ook hoortesten en andere gezondheidstesten zullen ongetwijfeld goed scoren bij dezelfde consument en moeten daarom niet altijd digitaal gebeuren. Keep It Simple (KIS)!
En was die vrijkaart voor #LikeMe bedoeld om een kleinkind te verrassen, dan had ze zeker ook haar werk gedaan.
Ik geef je graag nog deze tip mee: verwijs niet naar leeftijd en spreek hen beter niet als senioren aan wil je niet dat ze afhaken nog voor je ze een voorstel kon doen."
- Filip Lemaitre, founder/partner @ Bureau50/Belgium
Strategic Director - Wavemakers
Welkom bij Wavemakers Bij Wavemakers hebben we een passie voor baanbrekende PR en […]
Hoofd Communicatie - UGent
Context Ben jij een ervaren communicatieprofessional met een strategische visie en sterke leiderschapskwaliteiten? […]
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]