Done by Friday lanceerde voor Politiezone Antwerpen het eerste hoofdstuk van haar nieuwste rekruteringscampagne. Enkele jaren geleden lanceerde Politiezone Antwerpen de campagne “Anders”. Een campagne die toen vooral de focus legde op de materiële middelen die de zone ter beschikking had en het verschil dat ze hiermee kon maken ten opzichte van andere korpsen. Omdat zowel Politiezone Antwerpen als Done by Friday aanvoelden dat “Anders” nog niet uitgezongen was, opteerden ze beiden voor een “revamp” van de campagne. Hetzij met duidelijk andere accenten en een belangrijke nuance. “De vorige campagne draaide voornamelijk om het materiële verschil dat Politiezone Antwerpen kan maken. Bij deze campagne verleggen we de focus naar de mensen achter het uniform. In deze tijden is het eens te meer duidelijk dat de politie gevormd wordt door unieke mensen die het verschil kunnen maken. Zowel burgerpersoneel als agenten. De beste mensen mét de beste middelen, dat is de kracht van Politiezone Antwerpen," zegt Sven Boelpaep, account director Done by Friday.
Ook qua visuele stijl kreeg de campagne een enorme update. “Een visueel huzarenstukje, maar vooral een pareltje," dixit KennyTimmermans, creatief directeur Done by Friday. “Van in het begin waren we overtuigd dat deze campagne zeer groots en filmisch moest aanvoelen, passend bij een metropool als Antwerpen. Door de double exposure techniek toe te passen konden we de campagne de visuele grandeur geven die ze verdiende. Een mooi idee dat een technisch hoogstandje bleek te worden.” Dat de campagne van groot belang is voor de zone bewijst het mediaplan alvast. De campagne zal grootst uitgerold worden op social media, YouTube, OOH en er zal gedurende een maand een full wrap tram rondrijden doorheen Antwerpen.
“We waren op zoek naar een nieuwe visuele identiteit, die toch mooi bleef aansluiten bij onze 'Anders'-boodschap. Geen eenvoudige opdracht, maar ieders harde werk en kritische blik heeft tot dit prachtige resultaat geleid. Elk detail in de nieuwe campagne klopt. Ze ademt Politiezone Antwerpen, en dat is exact hoe wij het voor ogen hadden,” zegt Kim Bastiaens, deskundige communicatie en woordvoerder Politiezone Antwerpen.
Credits
Agency: Done by Friday
Strategic Director: Kendy Smits
AccountDirector: Sven Boelpaep
Creative Director: Kenny Timmermans
Account team: Sara Tenda, Manaud Pilet
Art Direction: Marnix Robyns, Arto Cornelis
Design: Jelmer Dam
Production: DPLMT
Director: Erik Van Overloop
DOP: Stefan Van Diest
Photography: Filip van Roe
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]
Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Customer Engagement Strategist - Christelijke Mutualiteit
Bedrijfsomschrijving Werken bij CM, is werken met goesting. Want bij CM heb je […]