Poll Sud toont het verborgen potentieel van Franstalige consumenten

{PARTNER CONTENT}
Om de Franstalige bevolking van België te beschrijven, worden er al snel clichés uit de kast gehaald. Om verder te kijken dan die stereotiepe algemeenheden, peilde de ‘Poll Sud’-studie naar het gedrag van 1.200 Franstaligen die representatief zijn voor 4,5 miljoen Walen en bijna 1 miljoen Brusselaars. De resultaten geven u als adverteerder een reeks waardevolle inzichten. De studie laat u uitgebreider kennismaken met deze gemeenschap die blaakt van het optimisme en dynamisme.
In de huidige economische en sociale context die op zijn zachtst gezegd zorgwekkend is, zegt 70% van de bevraagden dat ze kansen voor zich weggelegd zien in de toekomst. 55% wil zijn toekomst actief in eigen handen nemen.
Zie pollsud.be/nl/franstaligen-zetten-zich-in-voor-morgen/ voor meer informatie.
Aan plannen is er geen gebrek en aan lef om ze uit te voeren ook niet. Sterker nog, 47% van de jonge Franstalig beroepsbevolking overweegt een carrièreswitch. Dat zal bedrijven die op zoek zijn naar extra personeel als muziek in de oren klinken ...
Zie pollsud.be/nl/de-wereld-van-werk-wordt-verstood-door-de-uitgesproken-mobiliteit-van-franstaligen/ voor meer informatie.
Opmerkelijk is ook dat het zuiden van het land begaan is met nieuwe samenlevingsvormen die rechtvaardiger en oprechter zijn en waarin de mensen zichzelf kunnen en mogen zijn. 77% van de Franstaligen wil ook zijn schouders zetten onder sociale rechtvaardigheid en diversiteit.
De Franstalige burgers/consumenten zijn relatief kritisch: 31% van hen pleit voor een maatschappij zonder overconsumptie. Ook dat kan u als adverteerder wellicht inspireren. De trend beneden de taalgrens is duidelijk: de voorkeur gaat uit naar minder en vooral kwaliteitsvollere consumptie. Gezonder, lokaler, verantwoorder en doordachter consumeren zit in de lift, maar zonder evenwel op levensgenot te beknibbelen! Adverteerders die zich engageren voor mens en milieu hebben een prachtige troef in handen.
Zie pollsud.be/nl/de-franstalige-consument-handelt-met-volle-bewustzijn/ voor meer informatie.
Dit onderzoek biedt nog veel meer nuttige inzichten voor regionale, nationale en zelfs internationale marketeers. Zo leert u hoe Franstaligen vandaag de dag reageren op meer dan 30 specifieke situaties tegen een achtergrond van 5 grote consumptietrends. ‘Poll Sud’ is een initiatief van Rossel Advertising waarmee het elk jaar de grote evoluties in kaart brengt van deze gemeenschap die soms al te weinig gekend is. De uitgebreide resultaten van de studie zijn voor iedereen beschikbaar op eenvoudig verzoek bij dit agentschap voor reclameregie. Dat mag u niet missen.
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]
Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Customer Engagement Strategist - Christelijke Mutualiteit
Bedrijfsomschrijving Werken bij CM, is werken met goesting. Want bij CM heb je […]