Polo shoot eigen outdoorcampagne
Voor de lancering van de nieuwe Volkswagen Polo bedacht DDB Brussels een opvallende stunt. Om aan te tonen dat voetgangerserkenning, standaard op de Polo, levens redt, werd de Polo uitgerust met een uniek fototoestel. Via een slimme webcam werd het fotoapparaat gelinkt aan de veiligheidstechnologie. Telkens als de Polo automatisch afremde voor een voetganger, trad het toestel in werking. Het resultaat ziet u momenteel in het straatbeeld.
Volkswagen lanceerde deze nazomer de nieuwe Polo. De kleinste telg van de Volkswagen-familie werd standaard uitgerust met de voetgangersherkenning. Om deze technologie in de kijker te zetten, bedacht DDB Brussels een unieke stunt. Voor het eerst werden de beelden van de outdoor-campagne niet door een fotograaf geshoot, maar door de wagen zelf. Via een slim systeem kon het crossmedia productiehuis Fish Eye een camera bevestigen aan de Polo. Het bedrijf bevestigde een webcam in het dashboard die registreerde wanneer de veiligheidstechnologie in werking trad. Zo kon men, op compleet zelfstandige wijze, foto’s nemen van overstekende voetgangers. Enkel als de Polo automatisch remde. Na een testfase liet Volkswagen de Polo los in de stad. Er werden drie foto’s geselecteerd door de jonge Frederik Buyckx, die het project opvolgde. Het resultaat werd gebruikt in de outdoorcampagne van de nieuwe Polo.
Credits:
Client: Volkswagen
Contact clients: Filip Vanrietvelde ; Frédéric Lequeu
Agency: DDB Brussels
Creative Director: Peter Ampe
Creation : Fred Zouag - Nicolas Gaspart – Jonathan d'Oultremont
Strategic planner: Philippe Gerin
Account Team: Sylvie De Couvreur, Quentin Maryns, Anneleen Vande voorde
Art Buyer & TV producer: Brigitte Verduyckt
Photographer: Frederik Buyckx & the new Polo
Production House : The Breakfast Club
Technical production : Fish Eye
DTP: Benjamin Hiffe