Geen Salon? Geen probleem voor Porsche-liefhebbers! Zij kunnen van 8 tot 31 januari op porschenext.be genieten van een digitale ervaring. Het concept werd ontwikkeld door DDMC Event Design en bestaat uit het filmen (in HD) van het Porsche-gamma in een cinematografische context die niet mag onderdoen voor een professionele filmset. De bezoekers krijgen de volledige controle over de verschillende camera’s en robotkranen via hun smartphone, tablet of pc. Ze kunnen zo de nieuwste modellen van het merk ontdekken dankzij een meeslepende ervaring en krijgen elke dag van 8 uur tot middernacht de gelegenheid in contact te komen met Porsche-experts.
Good Morning zat aan de regie-knoppen van de lanceercampagne voor dit nieuwe ‘salongenre’ en deed een beroep op Elim Chan, chef-dirigent van het Antwerp Symphony Orchestra. Zij illustreert hoe de gebruiker de volledige controle krijgt over de camera’s en speelt het spel mee in een teaser geregisseerd door ‘Rock and Roll director’ Bjorn Tagemose.
Het Brusselse bureau heeft ook een influencer-marketingcampagne bedacht, in samenwerking met ‘business’-influencers Carole Lamarque, Emmanuel Hankard, Jérémie Vanopdenbosch en Nicolas Meeus. Zij regisseerden de camera’s met de uiteinden van hun dirigentstokjes voor een video die ze met hun community sharen. Voor de grote finale op de sociale media zijn er door Good Morning banners en video’s ingeblikt. Een heuse symfonie, meesterlijk georkestreerd.
Credits
Creative agency: Good Morning
Concept: DDMC Event Design
Client: Porsche Belgium
Client contacts: Vincent Struye, Emilie Van Impe, Anne-Sophie Van Hoeij, Serge Geeraert, Bernard Van Bellingen
Creative director: Axel Leclère – Good Morning
Concept creation: Alex Cautaerts – DDMC
Managing partner: Laurent Poznantek – Good Morning
Art director Maxim Deliège – Good Morning
Creative: Cédric Tielemans – Good Morning
Account team: Christa Thysens, Julie Demoulin – Good Morning
Talent: Elim Chan
Production house: Shoot the Artist
Director: Bjorn Tagemose
Agent: Katarina Vercammen
Post-production manager: Erik Peiren
Sound producer: Saartje Goris
Event production house: DDMC
Lead digital strategist: Cédric Cauderlier