Van hernieuwbare energie over werkbaar werk tot samenwerking met lokale organisaties: Port of Antwerp heeft een belangrijke rol te spelen als het gaat over duurzaamheid. Heel wat medewerkers zetten zich dan ook dagelijks in om de vooropgestelde sustainable development goals (SDG’s) waar te maken. Vanuit de insteek ‘iedereen kan een duurzame rol spelen’ heeft het Antwerpse havenbedrijf Noticed ingeschakeld voor een interne campagne die medewerkers moet overtuigen mee te werken aan een duurzamere haven.
Het concept? Zes duurzame protagonisten kregen een heldenstatus mee als lid van de Sustainables. Ze vertelden elk hun verhaal in een videoreportage, op een eigen poster en via de digitale kanalen van het havenbedrijf. De campagne maakt een containerbegrip als ‘duurzaamheid’ of ‘sustainability’ erg concreet op de werkvloer, waardoor medewerkers zich ook meer aangesproken voelen.
En om de afvalberg kleiner te maken, heeft Port of Antwerp maatwerkbedrijf Kunnig uit Hoboken ingeschakeld om gadgets te maken van havenafval. Oude fietstassen werden zo omgetoverd tot pennenzakken en sleutelhangers. Noticed maakte een videoreportage over dit initiatief.
PROJECTMANAGER PR & COMMUNICATIE - NANS
OVER WITH LOVE NANS* With Love Nans* is een creatief communicatie- en PR-agency […]
Account Manager - Mediamixer
Word jij de brug tussen creativiteit, strategie en media? Bij MediaMixer zoeken we […]
Strategic Planner - Mediamixer
Wat we zoeken? Een strateeg met een scherpe geest, een neus voor trends […]
Strategic Director - Wavemakers
Welkom bij Wavemakers Bij Wavemakers hebben we een passie voor baanbrekende PR en […]