PR-bureau Backstage Communication breidt uit naar Nederland

Communication / News / People

Er zijn achter de schermen bij Backstage Communication een aantal nieuwe stappen gezet. Het van oorsprong Belgische PR-bureau, dat al 15 jaar gespecialiseerd is in finance, tech en lifestyle PR, groeide met de aansluiting van een Nederlandse partner officieel uit tot een full service Benelux PR bureau. Daarnaast zijn er twee nieuwe partners toegetreden tot het Belgische team.

Het Backstage team begeleide recent Onward Medical bij een dubbele beursgang in Amsterdam en Brussel, introduceerde online broker Trade Republic in de Benelux en is verantwoordelijk voor de dagelijkse woordvoering van A-merken zoals J.Safra Sarasin, Bank Nagelmackers, La Financière de l’Echiquier, Pictet, DNCA, ODDO BHF AM, ​ Thomas & Piron, Belambra Clubs, Gault&Millau, Steigenberger Wiltcher’s en Rombouts Koffie. Gunther De Backer, partner bij Backstage Communication: ‘We zien een sterke vraag van onze klanten om een Benelux PR-strategie uit te werken. Net zoals Scandinavië is de Benelux één businessregio, bestaande uit drie landen die onderling sterk van elkaar verschillen, Zo is de communicatie met de persrelaties in Nederland totaal anders dan in België. Dus we werken met één Benelux-strategie en vertalen dit naar een praktische PR-aanpak per land.’

In Nederland trad PR-adviseur Barbara Willems toe als partner, in België werd het team uitgebreid met senior PR en Marketing adviseurs Sabine Leclercq en Bart Beeusaert. Oprichters van Backstage Communication Benelux, Gunther De Backer en Olivier Duquaine, willen met de uitbreiding een efficiënte Benelux propositie aanbieden aan internationale klanten die één PR-partner zoeken met senior PR-professionals in de drie lokale markten. Olivier Duquaine, managing partner bij Backstage Communication: ‘We hebben onze 15e verjaardag gevierd in november, sinds 2007 hebben we grote stappen gezet maar de steeds met dezelfde klantenfocus en visie. We begeleiden al jaren onze klanten in Luxemburg, de opstart in Nederland is dan ook logisch.’

Nieuwe partners

Naast de groei van de klantenportfolio, werd ook het team verder versterkt en uitgebouwd zodat Backstage nu 10 senior PR-consultants heeft.

Sabine Leclercq (35) heeft altijd in de financiële communicatie gewerkt, de eerste 4 jaar van haar carrière deed ze ervaring op in een financieel/corporate PR-agentschap en vervolgens werkte ze 3 jaar voor Euroclear. Het uitgebreide journalistennetwerk van Sabine laat haar toe dagelijks nieuwe opportuniteiten voor haar klanten te identificeren en haar ervaring bij een financiële speler laten haar toe om elke stap van een communicatiestrategie met veel zorg voor te bereiden.

Sabine Leclercq
Sabine Leclercq

Bart Beeusaert (46) heeft meer dan 20 jaar ervaring in de financiële sector waarvan 16 in verschillende marketing- en communicatiefuncties. Hij begeleidde onder meer rebrandings, strategische herpositioneringen en was verantwoordelijk voor corporate communicatie, crisiscommunicatie, social media, productlanceringen, content marketing en above-the-line campagnes bij een toonaangevende personal & private bank. Hij beschikt dus over de nodige ervaring om geïntegreerde communicatieplannen uit te werken en te implementeren in zowel B2B als B2C trajecten.

Bart Beeusaert
Bart Beeusaert

PR adviseur Barbara Willems (43) heeft 22 jaar ervaring in corporate en lifestyle PR, is sinds 15 jaar eigenaar van PR Matters en nu als partner verantwoordelijk voor de Nederlandse accounts van Backstage Communication Benelux.

Barbara Willems
Barbara Willems