Pratende vuilnisbak gaat viraal
IVAGO (Intergemeentelijke Vereniging voor Afvalbeheer in Gent en Omstreken) plaatst 3000 nieuwe vuilnisbakken in Gent. Deze afvalkorven zijn specifiek groter ontworpen om een antwoord te bieden op het huidige consumptiegedrag. Om de Gentenaars op de hoogte te brengen van dit initiatief en ook om hen bewust te maken van hun eigen rol in een proper Gent, klopten ze aan bij Shortcut Advertising. Het reclamebureau bedacht een humoristische, laagdrempelige campagne met een sprekende vuilnisbak.
Afgelopen vrijdag publiceerde IVAGO de video op hun sociale media en deze was razend populair. Op nog geen week tijd is de video al 56.128 keer weergegeven en 873 keer gedeeld. Voor een Facebookpagina met 3.000 volgers is dit heel impressionant. Deze candid camera video werd gemaakt in samenwerking met productiehuis Leitmotiv en op het Emile Braunplein in Gent werden verschillende Gentenaars in het ootje genomen met de sprekende vuilnisbak.
De vuilnisbak vermeldt in de video dat hij de ‘hype of the moment’ is en dat blijkt nu ook uit te komen!
https://www.facebook.com/ivago.gent/videos/1369825429785111/
Credits
Klant: IVAGO
Communicatieverantwoordelijke IVAGO: Koen Van Caimere
Bureau: Shortcut Advertising
Client Service Director: Angelo Callant
Account Manager: Liesbet Ampoorter
Creatief Directeur: Patrick De Win
Art Director: Tijl Verbruggen
Producer Leitmotiv: Hans Buyse
Stem vuilnisbak: Jan Matthys
Vacature Accountmanager Nationaal - Lijncom
Lijncom zoekt een dynamische professional voor de nationale verkoop van advertentieruimte op bussen, […]
Creative Director - Impuls Communicatie
Groeien, dat doen we samen. Met ons team, met onze klanten én met […]
ACCOUNT EXECUTIVE - LIQUID BRUGGE
We zijn op zoek naar een account executive om ons commerciële team te […]
Account Manager bij AdSomeNoise
Got the commercial and social spark that ignites opportunities and warms up clients? […]