Zelfs Facebook doet het: eind juni bracht het social media platform een eigen printmagazine op de markt, om hun trouwe klanten te inspireren. Facebook is niet alleen, vele merken zetten in op hun eigen consumentenmagazine. Denk maar aan Money Expert van Deutsche Bank, Leef van CM en Beauty & You van ICI Paris XL. Ook uit de acc Agency Survey bleek dat adverteerders als maar meer budget investeren in content marketing bureaus.
Custometer?

Actie – reactie: 68% wil overgaan tot een aankoop
De studie meet ook welke acties voortvloeien uit het lezen van magazines. Hieruit blijkt dat magazines conversaties triggeren. Ongeveer de helft van de lezers praat namelijk over het magazine of het merk met vrienden, familie of kennissen, 73% gaat na het lezen van het magazine op zoek naar meer informatie, 63% geeft specifiek aan dat ze de website van het merk bezoeken na het lezen van het magazine en 68% van de lezers wil na het lezen overgaan tot een aankoop.
En nu?
« Magazines blijven hun rol vervullen, ook in deze digitale wereld, » zegt Pieter Vereertbrugghen, voorzitter van Custo. Uit de Agency Survey van acc bleek dat adverteerders in 2017 opvallend meer budget hebben geïnvesteerd in content marketing bureaus dan in 2016. Een trend die eveneens te zien is bij de investeringen in digitale marketing bureaus.
In een volgende fase zal de Custometer ook online magazines evalueren. De vraag is niet zozeer print of digitaal, maar eerder hoeveel print, hoeveel digitaal en waar en wanneer. « Wanneer print geschrapt wordt ten gunste van digitaal, zien we een terugval in de leestijd van 25 minuten naar 7 minuten. Digitaal is het medium bij uitstek om te personaliseren en interactie te genereren, waar print dan weer meer over verbinden gaat en een groter bereik heeft. Het slim inzetten van beide luiken is de beste strategie, » besluit Pieter Vereertbrugghen.
Business Development & Online Community Manager bij TADA
WIE ZIJN WE? TADA is een voortdurend groeiend lerend netwerk, dat bekend staat om […]
Market Intelligence Executive (media research) bij VAR
OVER VAR Var, de reclameregie van de VRT, positioneert zich als ‘matchmaker’ voor […]
Expert Business Intelligence bij VAR
OVER VAR Var, de reclameregie van de VRT, positioneert zich als ‘matchmaker’ voor […]
CLIENT SERVICES EXECUTIVE (SALES SUPPORT) bij VAR
Over Var Var, de reclameregie van de VRT, positioneert zich als ‘matchmaker’ voor […]